בניגוד לתדמית הציורית הרווחת שלו, אחרי התכתשויות אינספור עם יואב אליאסי ("הצל"), שותפו לשעבר, סאבלימינל מגיע אוטוטו להופיע בטקס MTV מפויס, רגוע ושלו, כמו נחל שהלך לים.



אולי זאת הזוגיות והאבהות. אולי הבגרות. אבל קובי שמעוני, הלוא הוא סאבלימינל (35), האיש שקטלג עצמו כמנהיג מחאה - כל מחאה - רוצה רק להתפייס ולאהוב.



באירוע הטקסי, שייערך היום (חמישי) על גג מגדל בעזריאלי, בהנחיית מור סילבר ואייל שיקרצי, צפויים נאמברים מיוחדים. ביניהם: שרית חדד תבצע בבכורה שיר חדש של עופר ניסים, I Love U Till I Die; שירי מימון תבצע את הלהיט "אוויר", ברמיקס חדש של DJ Braindead; הראל סקעת יבצע לראשונה שיר באנגלית; נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל תגיש את אחד הפרסים, ועוד הפתעות.



בנוסף תיערך מחווה מיוחדת לסאבלינמינאל, לציון 20 שנות יצירה. סאבלימינל יעלה ויבוא לבימת הטקס בנאמבר מוזיקלי חוצה קריירה, עם מעל ל־10 נגנים, שיכלול את כל להיטיו הגדולים לאורך השנים.



במסגרת הטקס יתמודדו אמנים־הרכבים ישראלים בקטגוריות שונות, ביניהן: קליפ השנה, פרס הלוויין לאמן־הרכב המצליח ביותר מעבר לים, וה־Best Israeli act. הזוכה בקטגוריה זו יהיה המועמד הישראלי שייצג את ישראל בטקס ה־EMA (טקס פרסי MTV אירופה, שיתקיים בסוף אוקטובר במילאנו) בקטגוריה הבינלאומית. המועמדים הם: גיא ויהל, עדן בן זקן, אליעד נחום, איזי ו"קפה שחור חזק".



"אני מופיע בטקס עם ההרכב החדש שלי, במופע חדש ומיוחד ששמו 'הקונצרט', שהפקתי מוזיקלית עם אייל מזיג. אני עובד עליו עם מיטב אנשי הבמה כבר שנתיים, ובדיוק עכשיו אנחנו משיקים אותו", הוא מספר על הופעתו המיועדת. "אנחנו 13 אנשים על הבמה. ביג בנד של ממש, עם ארבעה זמרים צעירים - ג'וש פרץ, אתי ביטון, ענבל ביבי ועדן גבאי. כולם בעלי קולות מהממים. כל אחד בצבע וסגנון שונה".



מה יהיה ב"הקונצרט"?
"אני מבצע את להיטי הגדולים מכל הזמנים, לצד שירים חדשים בעיבודים מאוד מגניבים ויוצאי דופן. המופע מורכב ממש־אפים של להיט על להיט. מסיבה של ממש. אנחנו עומדים לבצע בטקס את הלהיט הענק מהשנה החולפת, 'חלום של כל גבר', ששהה 11 שבועות בראש מצעד ההשמעות ברדיו, היה הווידיאו־קליפ המשודר ביותר השנה ב־MTV, וזכה למעל 10 מיליון צפיות ביו־טיוב. בנוסף נבצע מחרוזת של השירים 'קלאסית ופרסי', 'הפינאלי', ו'חי בגדול' - במעין מסיבה אחת גדולה. בדיוק כמו במופע".



חושב שיש בישראל של היום מקום למחאה שהובלת בזמנו?
"בטח שיש מקום למחאה. העיקר שהמסר והכוונה חיוביים. מחאה על המצב הביטחוני, על עול המסים, על קריסת מעמד הביניים, על הברבריות והאלימות הגואה - במיוחד ברשת, על המסורת והמורשת שלנו, על הארץ והמולדת שלנו, שסובלות מקיפוח תרבותי, ולאחרונה בעיקר משם רע. על המותגים, המחירים הגבוהים, פערי המעמדות, וכל נושא שקרוב ללבי - מאיכות הסביבה ועד למלחמה בסמים. כל אמן שיש לו אג'נדה ומסר הרבה יותר מעניין מאמן נטול אג'נדה שאין לו מה להגיד".



המחאה, כמו שאתה מציג אותה, היא משהו ערטילאי לחלוטין. יענו, למחות כדי למחות. למה אתה לא מתמקד בנושא אחד ומוביל אותו?
"אני מעורב רגשית בכל נושא שאני כותב עליו. היצירה שלי מביאה לידי ביטוי את תחושותי ומחשבותי. אני ממש לא מוחה באופן כללי כדי למחות. לא מוצא טעם במחאה לשם המחאה. אין דבר אחד שמטריד אותי, ולכן עולים מספר נושאים שונים, אבל שום נושא אצלי הוא לא באופן כללי".



מה הנושא הכי קרוב ללבך שהיית רוצה להרים בגללו את נס המרד?
"אני חי מיום ליום. כמו כולם. גם אני חלק מהמציאות היומיומית. יש תקופות שהמצב הביטחוני בוער בכולנו יותר, יש תקופות שיוקר המחיה. יש ימים שאני שוקע בתוך הרגשות של עצמי ומגלה את עוצמת האהבה. בימים כאלו אני לא מרגיש מחאה אלא יוצר שיר לאשתי, כמו 'חלום של כל גבר'. אני לא נושא דגל. אני אזרח במדינת ישראל האהובה עלי, ומשמיע את דעתי ומחשבותי באמצעות המוזיקה. מאוד חשוב בעיני להתאחד כעם, לשמור ולשפר את החיים במדינה שלנו, ישראל".



בזמנו היית בסכסוך מתוקשר עם שותפך לשעבר, יואב אליאסי, הצל. איפה זה עומד היום?
"הסכסוך היה חד־צדדי ואמיתי. יואב יצר הרבה רעש בתקשורת, ואחר כך התחרט והתנצל. השלמנו כבר, וסלחתי. היום אנחנו חברים ובקשר, אבל לא עושים מוזיקה ועסקים ביחד".




הסתכסכו והשלימו. סאבלימינל (משמאל) והצל. צילום: יח"צ


מה השתנה במוזיקה שלך?
"התחתנתי. נהייתי אבא. פעמיים. החיים שלי מתפתחים, אני צומח בהמון מובנים, והמשפחה הפרטית שלי היא ההשראה ליצירה שלי, למוזיקה. בנוסף אני מלווה היום על ידי צוות חדש, והמופע שלי עולה לראשונה בליווי הרכב נגנים. על הבמה הכל לייב, כך שגם מהבחינה הזאת יש הבדל. הוא נשמע, נראה ומורגש".



מה עמדתך בסוגיית מירי רגב?
"אחלה מירי רגב. לא חושב שהיא סתמה את הפה למישהו. סוף־סוף יש מישהו שעושה סדר בפעילות אנטי ישראלית של מדינת חלם, שמממנת פעילות נגד עצמה, במסווה של תרבות". 



טקס פרסי MTV, 25.10, ראשון, 21:00, ערוץ MTV בהוט ו־yes