אלפים השתתפו הערב (מוצ"ש) בכיכר רבין בתל אביב בעצרת הזדהות עם העם הצרפתי, בעקבות רצח 129 בני אדם במתקפת טרור רצחנית בפריז. עם רדת החשיכה הורה ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להאיר את חזית בניין האיר בצבעי הכחול-אדום של הרפובליקה הצרפתית.
 
חלק מהמשתתפים נשאו שלטי הזדהות. "תל אביב שותפה מלאה לאבל בפריז", נכתב על אחד מהשלטים. בין המשתתפים בעצרת היו שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, שר הפנים, סילבן שלום ויו"ר האופוזיציה, ח"כ חיים הרצוג.
 
מיזונאב אמר כי "הפיגוע מסמל את תחילתה של מלחמה חדשה נגד צרפת, נגד העם הצרפתי ונגד כל אלו שאוהבים את פריז".
 

פרס ביקש להעביר מסר תנחומים והזדהות לעם הצרפתי ואמר בצרפתית: "אחינו הצרפתים, ביום קשה זה אנו אחים לאבליכם הכבד. מלחמתכם מלחמתנו. הערכים בהם אתם דוגלים הם הערכים שאנו דוגלים בהם. לעולם לא נשכח את עמידתכם לימינה של ישראל בשעה קשה לקיומנו, ואנו נעמוד אתכם בשעה טרגית זו. צרפת, תישאר גדולה כתמיד. אחינו הצרפתים, הערב כולנו מרגישים כמו צרפתים. אנו שותפים מלאים באבלכם הכבד ואנו נתפלל בירושלים לזכר הקורבנות החפים מפשע שנרצחו במתקפת הטירוף אמש בפריז".


הכנסת מוארת בצבעי הדגל הצרפתי. צילום: דוברות הכנסת
פרס התייחס לצורך במתקפה בלתי מתפשרת בטרור העולמי ואמר כי "כולנו מאוחדים במלחמה נגד פשעי הטרור ואין להטיל ספק בכך שאנו ננצח. רק אתמול נרצחו בישראל אב ובנו על לא עוול בכפם. על האנושות כולה ומנהיגיה, לעמוד כתף לכתף במלחמה בלתי מתפשרת בכדי להכות בטרור ולמנוע שפיכות דמים של אנשים חפים מפשע ושוחרי שלום בכל מקום בעולם".

בתוך כך, בעקבות שורת הפיגועים הרצחניים בפריז, הנחה יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין את מנכ״ל הכנסת רונן פלוט, להאיר את משכן הכנסת בצבעי אדום, לבן וכחול, בדומה לאתרים רבים ופרלמנטים ברחבי העולם, וכבר הערב , לאחר צאת השבת, הוארה הכנסת בצבעי הטריקולור. כמו כן הנחה אדלשטיין להוריד את הדגלים במשכן הכנסת לחצי התורן לאות אבל.




חומות העיר העתיקה. צילום: מרק ישראל סלם