מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, זימן הערב (שני) את השגריר השבדי, קרל מגנוס נסר לשיחת נזיפה בעקבות דבריה של שרת החוץ השבדית.

בשיחה ביקר ד"ר גולד בחריפות את דבריה הפוגעניים של השרה השבדית, אמר כי כל זיקה בין טרור דאעש לסוגיה הפלסטינית הוא חסר בסיס וכי דבריה עשויים להתפרש כהצדקה לטרור הפלסטיני.
במהלך השיחה, מחה מנכ"ל משרד החוץ על כך ששבדיה הינה אחת המדינות המובילות בקריאה לסימון מוצרים וכי מדובר בצעד מפלה המייחד לרעה את ישראל. עוד הוא הדגיש כי סימון מוצרים לא יקדם את התהליך המדיני ועלול דווקא לפגוע בפלסטינים המועסקים בתעשיות ישראליות מעבר לקו הירוק.

המשבר בין שבדיה לישראל התגלע לאחר שוולסטרום נשאלה בראיון לתחנת טלוויזיה שבדית ביום שישי, זמן קצר לאחר מתקפת הטרור בפריז, אם היא מודאגת מההקצנה של צעירים בשבדיה שנלחמים עבור דאעש. על כך היא השיבה: "כמובן שיש לנו סיבה לדאגה, לא רק בשבדיה, אלא בכל העולם כיוון שיש רבים שעוברים הקצנה. ושוב, זה מחזיר אותנו לסיטואציות כמו זו שבמזרח התיכון, שם הפלסטינים רואים ש'אין לנו עתיד, עלינו לקבל את המציאות המייאשת או לפנות לאלימות'".

"דברי השרה גובלים באנטישמיות"

למחרת הראיון פרסמה וולסטרום תגובה רשמית בדף הפייסבוק שלה וכתבה כי "אלו הם מעשים נגד הדמוקרטיה והחברות הפתוחות. חייבים להתנגד לטרור והאחראים חייבים לתת את הדין".

משרד החוץ בירושלים פרסם הודעה חריפה ביותר על דבריה של השרה השבדית: "דברי שרת החוץ השבדית מזעזעים בחוצפתם. השרה השבדית מוטה באופן שיטתי וחד-צדדי נגד ישראל ומפגינה עוינות של ממש כשהיא מצביעה על קשר כלשהו בין הפיגועים בפריז לבין הקשיים בין ישראל לפלסטינים".
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "דברי השרה גובלים באנטישמיות. האופן הבוטה והנאלח שבו היא קושרת בין הפיגועים בצרפת לבין ישראל הוא לא פחות מעלילת דם. משרד החוץ יפעל להבהיר בצורה הברורה ביותר לשגריר השבדי את האופן החמור שבו מדינת ישראל רואה את האמירה האומללה הזאת".
שגרירות שבדיה בישראל מסרה בתגובה: "בראיון המדובר לא הייתה כל התייחסות או אמירה שרמזה לכך שלסכסוך הישראלי-פלסטיני יש איזשהו קשר לאירועים הטראגיים בפריז. אנו מגנים כל פעילות טרור. אנו חייבים עכשיו להתאחד כדמוקרטיות ולהילחם על העקרונות המשותפים לנו בזמנים מאתגרים אלה.


משבר מתמשך


המשבר בין ישראל לשבדיה החל לאחר ששבדיה הכירה בפלסטין כמדינה. ישראל בתגובה החזירה את שגרירה להתייעצויות והחזירה אותו למדינה בעיתוי  הסמלי של כט בנובמבר. וולסטרום וליברמן התכתשו בתקשורת. בעקבות זאת החליט שר החוץ לשעבר להחרים את ביקורה בישראל והיא ביטלה את הביקור. 
 
ולסטרום וליברמן התכתשו בתקשורת כששר החוץ לשעבר אמר כי על ממשלת שבדיה להבין שהיחסים במזרח התיכון "מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה". וולסטרום לא נותרה חייבת, ואמרה כי תשמח "לשלוח לשר החוץ הישראלי ליברמן חבילה להרכבה עצמית של איקאה". היא המשיכה והקבילה את מלאכת ההרכבה ליחסים בינלאומיים: "הוא יראה שהיא דורשת פרטנר, שיתוף פעולה והוראות הרכבה טובות".
 
שגריר ישראל בשבדיה יצחק בחמן תקף בחודש שעבר בחריפות את הסטנדרט הכפול של ממשלת שבדיה שמגנה טרור שתוקף את אירופה, אך מתעלמת מהטרור שתוקף את ישראל. "כולם בשבדיה נגדנו. יש פה מרבד של אנטי-ישראליות בוטה", אמרו בכירים ישראליים. "התבטאות פרו-ישראלית פומבית ותקשורתית קשה הרבה יותר ומי שמעז לפתוח את הפה מוצג כמוקצה".