ועצה אזורית תמר אשר לחופיו הדרומיים של ים המלח היא מהמקומות הנפלאים להיות בהם בתקופה זו של השנה. הטמפרטורות הנוחות והבריזה הנעימה מביאות לאזור חובבי מדבר וים. כדי להגביר את המודעות לחבל הארץ היפהפה ולמשוך עוד מטיילים, החברים במועצה החליטו לערוך בימים אלה את פסטיבל דזרט צ'אלנג' 2015 - הפנינג ענק לכל המשפחה ולכל הגילים שמשלב טבע, תרבות וספורט בלב המדבר. 



ההפנינג מתקיים במהלך כל סוף השבוע על רקע נופיו הקסומים של ים המלח. משפחות עם ילדים ומטיילים בודדים יכולים לבלות יומיים במאהל ענק במדבר, ללון במתחם קמפינג, לצפות בהופעות חיות, לצאת לטיולי רכיבה מודרכים במדבר, להשתתף בתחרויות ריצת שטח בלילה, בתחרויות ריצה ורכיבה מיוחדת לילדים ובמרתון זוגות באופני הרים. 
 
הפסטיבל נפתח היום, שישי, בצהריים, אך מטיילים מוזמנים להגיע לאזור גם בבוקר שבת ולהצטרף לפעילות. מתחם הפסטיבל יוקם בסמוך לצומת זוהר, בלב הטבע. במהלך שעות היום יפעלו דוכני יצירה לילדים, מתחם רכיבה אתגרי שבו תוכלו לצפות ולהתנסות בפעלולי אופניים, יריד ובו דוכנים לחובבי הטיולים והספורט האתגרי, עמדות אוכל, פינות זולה שבהן אפשר להתרווח וליהנות מהנוף המהמם של אזור ים המלח ומתחם עיסויים. ממתחם הפסטיבל יוזנקו ריצות לחובבים ולמקצוענים, וכן טיולי רכיבת שטח. 
 

כדי לא להזניח אף אדם יחולקו הטיולים לפי דרגות קושי. החל מטיולים שמיועדים למשפחות עם ילדים בני 4 ומעלה ועד רוכבים מקצועיים שיסגרו מסלול בן 25 ק"מ בחוואר. 


מתחם קמפינג. צילום: רונן טופלברג

לאחר שיוציאו הרוכבים והרצים די אנרגיה, תתקיים בליל שישי קבלת שבת מלווה בברביקיו ובהופעה מוזיקלית. בתום ההופעה יש שיפרשו ללון במתחם האוהלים או בקמפינג, בעוד המפונקים יוכלו להיפרד מהחברים לשלום וללכת לישון באחד מבתי המלון שבים המלח והסביבה. 
ההשתתפות בתשלום. יש להירשם מראש. 

ללכת במים

קיימות לא מעט המלצות עבור חובבי רכיבה שמגיעים עם משפחות ועבור מי שירצה לגוון ולצאת לטיולים בשטח. הנה כמה שיעזרו לכם להעלות את הדופק בזמן שאתם נהנים מהנוף המושלם של דרום ים המלח. 
 
כמו שכבר ציינתי, כעת זו תקופה מושלמת לטייל באזור בשל מזג האוויר הנפלא. לא חם ומחניק כמו בקיץ ובשעות הבוקר והצהריים הטמפרטורות נעימות ומזמינות. וכשהטמפרטורות נוחות, זה הזמן לטיול צונן בנחל בוקק. הנחל, שאורכו כ־15 ק"מ, נשפך לים המלח. אם אתם לאחר הליכה או רכיבה, תיהנו במיוחד מביקור בעין בוקק - נווה מדבר מיוחד עם בריכות ועם שלווה תמידית. המסלול שאליו תוכלו לצאת מתחיל מכביש 31 בנסיעה אל ים המלח ולחניון סמוך למתחם המלונות (יש שילוט מוסדר). מכאן יוצאים לטיול רגלי שמשכו כשעה וחצי בערוץ הנחל. מיד לאחר שתרדו תחת הגשר, בעקבות השילוט במקום, תמצאו את עצמכם בלב ערוץ ירוק, שבו זורמים מים כל השנה ובריכות שניתן להשתכשך בהן. המסלול קל להליכה ומסומן בצבע שחור.


הולכים במים. צילום: פינחס באומן
אם שבעתם מהליכה ובא לכם להעלות הילוך, תוכלו לבחור באופציה של טיול ג'יפים בליל ירח מלא. חברת "מטיילים אחרת" מפעילה סיורים מיוחדים בשטח בלילות ירח מלא. לאחר רדת החשיכה המדבר הופך למסתורי והוא מתמלא בקסם מיוחד שלא רבים זוכים ליהנות ממנו בדרך כלל. האזור נטול אור סביבתי, ולכן בלילות של ירח מלא המדבר מואר באור זוהר ומרהיב. המחזה המיוחד שנוצר העניק למקום את השם "המדבר הלבן". 
הסיור המתקיים בנחל פרצים ובחווארים בעלי חול לבן, כך שנוצר שילוב מיוחד שבו אור הירח הטבעי מתמזג עם האדמה הלבנה ומאיר באור יקרות את האזור כולו. 
 
יש צורך בתיאום מראש בטלפון: 052־8834122.
 
לאכול טורקי
כשהבטן כבר מקרקרת, תוכלו לנסות את סדנאות האוכל והאירוח אצל קורין, שנמצאות בנאות הכיכר, המושב הנמוך ביותר בעולם. לקורין יש יחידות של חדרי אירוח מרווחות ומפנקות המצוידות בכל הנדרש לנוחות מקסימלית. לרשות האורחים חצר משותפת עם פינת ברביקיו, שולחנות וכיסאות גינה ומשחקייה לילדים. 
 
בזמן השהות במקום תוכלו ליהנות מסדנאות בישול שקורין מעבירה המבוססות על טעמים וניחוחות מהמטבח הטורקי. מדובר בשעתיים של חוויית בישול משעשעת, חושפת, משכרת ובעיקר טעימה, עם תבשילים כמו בורקיטס, בולמס, עלי גפן, פלפלים, חצילים, ממולאים ושלל קינוחים. 
לפרטים נוספים: 050־6800545.

ליצור מפסולת

ואם באמנות חשקה נפשכם, רקפת דור, אמנית אקולוגית עכשווית, תשמח לארח אתכם לסדנאות חווייתיות בסטודיו שלה בעין תמר. דור, המתמחה באמנות אקולוגית, עורכת סדנאות שבהן תלמדו איך יוצרים חפצי אמנות ממה שנתפס בעיני אחרים כפסולת, מחומרים שתמצאו בטבע ומחומרים ממוחזרים. עבודותיה המוכרות ביותר הן פרחי הגינה היפהפיים שהיא יוצרת באמצעות עיסת נייר, ספסלים וכיסאות לבית ולחצר. 


פריטים יפים מפסולת לשעבר. צילום מיטל שרעבי

לפרטים נוספים: 052־8991173.

לסגור חבילה

בכל מקרה, גם אם אתם מגיעים לאזור באופן ספונטני וגם אם אתם מתכננים חופשה עתידית, כדאי שתדעו שלאחרונה נפתח לרשות התיירים והמבקרים באזור ה־Dead Sea Booking. מדובר במיזם שעוזר לכל אדם לתפור את החופשה המתאימה לו.
 
המטרה היא להנגיש וליצור שיתוף פעולה בין כל נותני השירות והתיירים במקום, כך שבפעם אחת תוכלו לשמוע על כל האפשרויות ולסגור את כל הפרטים הקטנים.