שר החקלאות, אורי אריאל, הודיע היום (ראשון) כי יתנגד בממשלה להצעה להקים רחבה נוספת לרפורמים בכותל המערבי. "ההצעה פוגעת במסורת היהודית ותגרום לסכסוך מיותר", אמר אריאל.



לקראת ההצבעה שתתקיים היום בישיבת הממשלה על הקמת רחבה נוספת במתחם הכותל המערבי, הודיע אריאל כי יתנגד להצעה המיותרת לדבריו. "הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו. הכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת., הדגיש אריאל.



אריאל מתח ביקורת על התנועה הרפורמית והוסיף כי "מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן.



"הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית שהוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי", הוסיף אריאל.




הממשלה צפויה לאשר: נשות הכותל יוכלו להתפלל בכותל המערבי


כזכור, אחרי מאבק מתוקשר וארוך, צפויה הממשלה להצביע היום על ההסכמות שהושגו עם נשות הכותל, שיאפשרו להן להתפלל בכותל המערבי. על פי ההסכמות המסתמנות, נשות הכותל יוותרו על דרישותיהן לקיום טקסים ותפילה בטלית בעזרת הנשים שברחבת התפילה האורתודוכסית. במקביל, "עזרת ישראל" הזמנית שהקים השר נפתלי בנט דרומית לרחבת הכותל, סמוך לקשת רובינזון, תהפוך לרחבת קבע ותורחב מעט. הכניסה אליה תהיה דרך רחבת הכותל ולא בנפרד, כפי שהדבר מתבצע כיום.



כמו כן, לפי ההסכמות, הרחבה שתיבנה תוצא משליטתו של רב הכותל והמקומות הקדושים ותנוהל ישירות מול מנכ"ל משרד ראש הממשלה. פשרה נוספת שהושגה ותוצג לאישור הממשלה נוגעת לרחבה החדשה: באזור זה לא תושמע מוזיקה בשבתות ובמועדי ישראל ולא ייערכו חופות ובריתות. התפילה תתאפשר ברחבה זו כרצונן של נשות הכותל, כולל הכנסת ספר תורה והתעטפות בטלית.



מזכיר הממשלה והיועץ המשפטי הנכנס, אביחי מנדלבליט, עדכן את ראשי המפלגות החרדיות בפרטי ההסכמות, שעשויות להשתנות מעט, אולם העיקר צפוי להישמר.



עד היום נהגו נשות הכותל להתפלל ברחבת הכותל, אולם נאסר עליהן להתעטף בטלית ולקרוא בספרי התורה במקום או להכניס ספרים משלהן. הקבוצה מקיימת מדי ראש חודש תפילת שחרית בעזרת הנשים של הכותל ולאחריה היא עוברת לרחבת קשת רובינזון בהתאם להחלטת ועדה ממשלתית, כדי לקרוא בתורה ולאפשר למי שרוצה להתעטף בטלית ולהניח תפילין.