מייק ג'נינגס, המנהל את מסעדת "גרנאשה בוולקדן" במנצ'סטר, סיפר כיצד שולחן סירב לקבל שירות ממלצר בעל מוגבלות שהעסיק במסעדה שלו. בעל מסעדת הגורמה נחרד כאשר הלקוחות סרבו לקבל שירות ממלצר הלוקה באוטיזם. הלקוחות אף שאלו אותו מדוע הוא היה צריך להעסיק את המלצר "במקום כזה", כך ללשונם.
 
אנדי פוסטר, בן 45, המאובחן כאוטיסט, הצטרף לצוות עובדי המסעדה לפני שלושה שבועות. אנדי גם מטפל באמו, הלוקה באלצהיימר. ג'נינגס אמר: "היה נראה שללקוחות היתה בעיה עמו, למרות שהשירות שנתן היה טוב". בעל המסעדה לא היה מרוצה מתגובת הלקוחות והשיב להם: "הסברתי להם שהוא סובל מאוטיזם והתגובה שלהם היתה שהם לא מעוניינים שישרת אותם. הם שאלו אותי למה אני מעסיק מלצר כזה במסעדה כמו שלנו. לא האמנתי למשמע אוזני".
 
ג'נינגס היה כה המום מהתקרית, שפנה לכתוב פוסט בחשבון הפייסבוק של העסק, שבו שאל האם יש אנשים נוספים שלא יזמינו שולחן במסעדה שלו בגלל שאחד המלצרים לוקה באוטיזם. הפוסט זכה ללייקים ממאות אנשים שהצדיקו את החלטת המסעדה ותמכו במלצר. ג'נינגס ושותפתו קארן הוסיפו כי היו כה כעוסים מהתנהגות הלקוחות, שהרגישו שהם חייבים לנקוט בעמדה ברורה. ג'נינגס אמר: "האירוע ערער את ביטחונו העצמי. עודדנו אותו והבטחנו לו שאנו בצד שלו ובהחלט לא מרגישים כמו הלקוח. כל מה שחשוב לנו הוא שלעובדים שלנו תהיה התלהבות ותשוקה בעבודתם. את כל השאר אנו יכולים ללמד".
 

"ישר מרגיש שזו אשמתי"

פוסטר, שאובחן כאוטיסט לפני שבע שנים, סיפר כי חווה אפליה נגדו פעמים רבות בשל היותו אוטיסט. לדבריו, "אני ישר מרגיש שזאת אשמתי ונכנס למצב של התגוננות. אני תמיד חושב שעלי להתנצל. התנצלתי בפני הלקוחות, והם עשו מזה עניין גדול. השולחן השני ששירתי השאיר טיפ כל כך גדול שהייתי בטוח שזו לא אשמתי. אני משתדל מאוד לא לקחת את זה אישית כי זה קרה לי כל כך הרבה פעמים בעבר וכבר התרגלתי לזה". עוד אמר פוסטר כי הוא שמח שג'נינגס ושותפתו נקטו עמדה ותמכו בו. פוסטר סיכם: "הלקוחות אמרו שהם לא ידעו שאני אוטיסט, אבל אני לא צריך להסתובב עם חולצת טריקו שכתוב עליה 'אני אוטיסט', נכון? אני צריך לקבל יחס הוגן ושווה בדיוק כמו כל אחד אחר במסעדה".