מתכננים נסיעה להוואנה בקרוב? אם כן אז כדאי לדעת שממש בימים אלה, כל התיירים המבקרים בקובה יוכלו להישאר ולהזמין מקום לינה דרך Airbnb, רשת חברתית לשיתוף חדרים ואירוח. עד היום רק אזרחי ארצות הברית בלבד הורשו להזמין מקומות שהייה בקובה דרך Airbnb, אבל לאחר ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה בקובה, כל זה עומד להשתנות.



לאחר ביקור הנשיא האמריקאי, קיבלה Airbnb אישור מיוחד ממשרד האוצר האמריקאי להרחיב את תחום פעילותה גם בתחומי קובה, וכאמור השירות יינתן לכל התיירים שמגיעים לקובה מכל רחבי העולם, ולא רק לתיירים אמריקאים. ולמרות זאת כל התיירים האמריקאים המבקרים בקובה יכולים לעשות זאת מאחת הסיבות שנקבעו על ידי ממשל אובמה בשנת 2014. הסיבות כוללות בין היתר, ביקור משפחתי, מחקר או פרויקטים הומניטריים.



ההשקה של Airbnb בקובה היתה באפריל 2015, ועל פי דיווחים מהחברה עצמה, זהו השוק בעל שיעור הצמיחה המהיר ביותר בהיסטוריה של החברה. חלק מהסיבות לצמיחה המהירה כנראה קשורה לשינויים במדיניות הקובנית משנות ה-90.



הרשת השיתופית מאפשרת לתיירים לשכור חדר אצל משפחה מקומית בסכום צנוע של 30 דולרים ללילה. ובכך היא מקיימת את יעודה של החברה, להציע דיור לתיירים במחירים סבירים ברחבי העולם. מכיוון שישנו מחסור בחדרי מלון בהוואנה בפרט ובקובה בכלל, הרעיון כבר הפך לפופולרי ועובד היטב במדינה.