את השם יואב אסיף סביר להניח שאתם לא מכירים, אבל סביר להניח ששמעתם אותו מנגן כמה שירים מוכרים. היוצר-מפיק המוזיקלי הוא הקלידן של יהודה פוליקר בשנים האחרונות וגם האיש שמאחורי "יואב והאסיפה" (אלבום חדש בסגנון רטרו שנות ה-80), שיוצא בסינגל שלישי ובמחווה לאחד מהאמנים הבולטים שם למעלה, רמז: זה לא הבוס שלו.  שלושים שנה אחרי שנכתב בידי שלמה ארצי מקבל השיר "שדות של אירוסים" (1986) ביצוע חדש בהגשה של יואב אסיף ובהפקה עדכנית המשלבת אלמנטים אלקטרוניים, אקוסטיים וכלי מיתר שנוגעים בעולמות המוזיקליים של רגאיי וההיפ-הופ.  האזינו להשמעת הבכורה ב"מעריב אונליין"

למה בחרת לחדש שיר של שלמה ארצי? לא היה טבעי יותר לחדש שיר של פוליקר?  
 ליהודה שירים נהדרים אבל לשיר "שדות של אירוסים" יש לי נקודת חיבור מיוחדת ופרטית משלי, מילדות ממש. מעבר לזה, חשוב להגיד שבכל השנים האחרונות לצדו של פוליקר נתתי את כל מה שהיה לי לתת בהופעות ובחזרות, אפילו הלחנתי את הפתיח לביצוע הלייב של השיר הנפלא "כמעט כבר נוגע" ככה שמאז בכל פעם שהשיר מבוצע בהופעה (גם בקיסריה) הלחן שלי פותח וזה כבוד גדול עבורי.

 

ומה דעתך על היריבות בין שני הענקים ?
יריבות? השאלה מזכירה לי את היריבות המפורסמת והמתוקשרת שבין ירדנה ארזי לעפרה חזה ז"ל בשנות השמונים. זאת הייתה תקופה שבה הציבור ממש נחלק למחנות. אני חושב שהיום אין את היריבות הזו ברמה שזה מגיע לקהל כמו פעם (למעט הצבא של שי-חי בעידן הריאליטי). במוזיקה, יש לעתים עין בוחנת בין אמן לאמן, למידה זה מזה או אולי הכי פשוט לקרוא לזה השראה והשפעה הדדית וזה בסדר גמור.
 אגב, לאחרונה התקיים שיתוף פעולה מדהים בין שלומי שבת ליהודה פוליקר שלקחתי בו חלק ובפועל היה יכול להיות מעולה אם יהודה פוליקר ושלמה ארצי היו משתפים פעולה על במה אחת. אני חושב שרבים היו רוצים לראות את זה ואפילו היו כתבות עיתונות בנושא אבל זה מעולם לא קרה למרות שאני חושב שבשלב כלשהו הייתה הצעה כזו על הפרק.
פגשת את שלמה ארצי ?
פעם אחת ויחידה, במקרה נתקלתי בו באחד האולפנים בתל אביב. הוא היה ממש נחמד אבל אני התביישתי מאוד, כך שכמעט שלא יכולתי להוציא הגה מהפה. זה קרה קצת אחרי המעבר מחיפה לתל אביב ועוד לא ממש הכרתי אולפנים ומוזיקאים ופתאום אני נמצא בחדר אחד עם שלמה ארצי, ברור שהתרגשתי כמו ילד.
מה תאמר לו אם תפגוש בו שוב ?
אני ממש מקווה שיאהב את הביצוע וההפקה לשיר שלו ואם ייצא לי לעבוד אתו מתישהו כמפיק או נגן זה יהיה מבחינתי הגשמת חלום.