התקשורת מבשרת שהיועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות עסוקים מעל לראשיהם בבדיקת מעללי ראש הממשלה ורעייתו בתחומי המעונות (האם יסתיימו ללא תביעה, כרבים ממעללי העבר שלהם? שערורייה!), הביביטורס ומימוּנֵי מימרן. אומנם מרמזים על עוד בדיקות עומק חשאיות בפרשיות כבדות, אך עם הצלחות העבר של נתניהו לצאת חִלקיהו, מחוסר הוכחות או מחוסר ביצים ליועצים משפטיים, סביר שנפקפק בתוצאות. עד כה, מעריכה פרשניתנו לענייני נהנתניהו'ס, נחקר רק הקצף שמעל המים העומדים, שבהם משכשכים הנ"לים, עם מלחכי פנכתם, התתרנים והשליחים לדברי הסברה ועבירה. 



בינתיים הצטברו בזיכרון הקולקטיבי עוד הרבה מעשים ומחדלים בהתנהלות נתניהו בשנים האחרונות, ואסור להתרגל אליהם, לקבל ולשכוח אותם ו/או למחול עליהם. למשל מלחמת צוק איתן, נופליה, נעדריה ומנהרותיה: מי מיחדל? מי אחראי? האינתיפאדה הנוכחית: מה מונע ממנה להסתיים ומדוע? אחזקת תיקי מיניסטריונים בידי ראש הממשלה, מסיבות פוליטיות ואישיות וככלי למסחרה פוליטית, כמשרד התקשורת, שמשתיק ביקורת עליו, על אשתו וממשלתו, ומיטיב עם תומכיו. עידוד ההסתה, ההוקעה והסכסכנות בימין, שקרע בשנאה את אחדות ישראל, להשגת יתרונות פוליטיים. לראיה: הצהלה ברשתות החברתיות על רצח "שמאלנים תל אביבים" בשרונה.
 
גיוס התרומות לנתניהו ולליכוד, השימוש בהן ללא ביקורת מקצועית ואובייקטיבית. רשימות התורמים וקשריו הקח־תן הכרוניים עם מיליארדרים בארץ ובחו"ל, כולל אדלסון; מה, ממי, כמה ולמה הוא קיבל ומקבל, במישרין ובעקיפין? מה עלול להיחשב כפלילי לכאורה? למָה התחייב בתמורה, והאם קירב את האוליגרכיה לשלטון ולניהול חיינו? הרשימה המלאה של מממני נסיעות הנהנתניהו'ס, האירוח המפואר, הארוחות, הבילויים והמתנות האישיות - ומי הרוויח מכך, במישרין ובעקיפין? שימוש פרטי בקופה הציבורית, כתחליף לארנק ולכרטיסי האשראי. האם חרגו לאסוּר ולעברייני? 
 

מינויי מקורבים לתפקידים ממשלתיים וציבוריים והמלחמה במועמדים לא רצויים (הנשיא ריבלין); התערבות בפיטורי בעלי תפקידים ציבוריים או באילוצם להתפטר (שר הביטחון, הממונה על ההגבלים, יו"ר רשות החשמל), כשעצמאותם מפריעה לו בהשגת מטרותיו (ולהתנהלותו במתווה הגז נדרשת ועדה נפרדת).
הפרשה המושתקת של הטיול הממלכתי של משפחת נתניהו בסין, ב־2013, והשמועות שתמורתו בוטלה עדות מכרעת של איש המודיעין עוזי שעיה במשפט הבנק של סין (שנתבע ב־2012 בסך חצי מיליארד דולר על ידי משפחת קורבן טרור באשמת הלבנת כספים לחמאס). 
 
החלטות מדיניות מזיקות שקבע ראש הממשלה אישית, כתמיכה ברפובליקנים, העלבונות לנשיא ארצות הברית ועקיפתו בנאום בקונגרס, ההכנות היקרות למבצע באיראן שלא בוצע; הנזק שבמשיכת עסקת הסיוע הצבאי של ארצות הברית, בגלל יחסי נתניהו ואובמה. הסגידה הלעומתית לפוטין, חרף תמיכתו בחימוש איראן. הנזקים ביחסים וברצון הטוב כלפי ישראל בעולם, ואובדן חיי אדם, בגלל דחייה נצחית של משא ומתן עם הפלסטינים, מפַּחַד המתנחלים והימין. הידיעות החוזרות שרעייתו של ראש הממשלה היא שותפה להחלטות ולמינויים ברמות החשובות ביותר.
 
ועוד מחדלים, מעשים מוטעים, הבטחות שווא ועבודה בעיניים, שרק ועדה ממלכתית שאינה תלויה ואינה כבולה במועדי תפוגה תוכל לבדוק ולהסיק מסקנות נחרצות על דפוסי התנהלות והתנחלות (בשלטון), ניצול וניהול, הסתרה והדרה של נתניהו (ורעייתו). בינתיים, ראוי שכמה נבחרי עם אמיצים יקדמו את הדרישה לניסוח ולהעברת חוק מתאים, ושיזמים ברשתות החברתיות יפעילו הרשָׁמה ארצית להקמת הוועדה החוקרת. כי בינתיים אנחנו עדיין דמוקרטיה.