יורה לכל הכיוונים: התבטאויותיו מעוררות המחלוקת של ראש המכינה הקדם-צבאית הדתית, הרב יגאל לוינשטיין, לא נגמרו. בחדשות 2 פורסמה הערב (ראשון) שורת התבטאויות נוספות - ביחס לזרמים ביהדות, ביחס לתאטראות וביחס לקהילת הלהט"ב. לוינשטיין, שנאם בכנס "ציון וירושלים", תועד במהלך דבריו בהם התייחס לזרם הרפורמי ביהדות וכינה את חבריו "נוצרים". "הזרם הרפורמי הוא לא זרם ביהדות. זה זרם בנצרות. היו הרבה זרמים שהתחילו בתוך היהדות, עזבו את היהדות והפכו לזרמים אחרים", אמר לוינשטיין.



כזכור, בסוף השבוע האחרון תועד לוינשטיין כשהוא מכנה את חברי קהילת הלהט"ב "סוטים". "מדובר באנשים שאיבדו את הנורמליות שלהם, הקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסת לצבא בכל הכוח", אמר לוינשטיין ועורר סערה. "בזמני, סוטים זו הייתה שריטה. גועל נפש. היינו חילוניים אבל נורמליים. לצערי, מי שלא גדל בבית מדרש - אין לו מסורת וההשפעה המערבית נהיית רדיקלית כלפיו", הוסיף בכנס. אם כל זה לא הספיק, לוינשטיין התייחס בכנס לצוערים בבה"ד 1 שנלקחים להצגות ואמר ביחס לתאטראות כי אלו "ערכים של תבוסתנות ופריצות".




"למילים יש כל כך הרבה כוח"


ביקורת קשה נמתחה על דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, שנחשב אחד מהרבנים המוכרים בציבור הדתי-לאומי. הערב פרסם הרב בני לאו דרישה להתנצלות גורפת ובקשה שהרב לא יחזור על דברים מעין אלה משום שהם עלולים להוביל הומואים דתיים לכדי נטילת חייהם, כפי שהוא מתאר שקרה לאחר שהרב לוינשטיין נאם מול תיכון ירושלמי ונקט בנימה דומה. נאומו של הרב הופסק על-ידי מנהל המוסד החינוכי, שהודיע לו שהוא אורח בבית ספרו, ושדברים כאלו אינם ראויים להישמע בו. בקהל נכח תלמיד הומוסקסואל שרצה להתאבד לאחר ששמע את לוינשטיין, וניצל בזכות התערבות חבריו.



"קראת להם 'הסוטים'. התזת את המילה הזו מפיך כקללה מצורעת. השתמשת במילים שהן גועל נפש. הוקעת אותם אל מחוץ למחנה. כשהוא ראה אותך, עם הדמות המפוארת שלך, עם כל המכינה שעל הגב שלך, עם כל הקהל שאוהד אותך, כשהוא שמע אותך מדבר עליו כבהמה ולועג לו - הוא רצה לשלוח יד בנפשו. הרב יגאל, למילים שלנו יש כל כך הרבה כוח... אתה נושא באחריות כל כך כבדה", אמר לאו.



"אני בטוח שגם במכינה שלך יש תלמידים שמחפשים את הזהות המינית שלהם, וחלק כבר מצאו אותה. מי נתן לך רשות לעלוב בהם? בשם איזו תורה אתה עושה את זה? מי שמך להיות השוטר, הרודה, זה שלא רק מוציא מן המחנה אלא גם זורק אבן אחר הנופל? אני מתחנן בפניך: עמוד ותבקש סליחה. בקש מכל אלפי התלמידים שלך שישמרו על צלם אלוהים שבאדם, שיהיו אנשים ראויים שאנחנו מתגאים בהם", הוסיף הרב לאו.



עמותת "חברותא" לדתיים גאים כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "כבני החברה הדתית אשר גדלו על 'ואהבת לרעך כמוך', אנו מוצאים את דבריו של הרב לוינשטיין כדברי הסתה חמורה ופוגעניים ביותר. על-אף העובדה שדבריו מעידים על בורות, שנאת האחר בולטת וצורבת, ובנופלן על אוזניים רגישות ומתייסרות, מילותיו עשויות להוביל לכדי שנאה עצמית ואף לכדי פגיעה של ממש בצעירות וצעירים רבים בירושלים ובכלל". עוד הם ציינו כי בשעה שמציינים בה שנה לרצח שירה בנקי ראוי שרבנים יערכו חשבון נפש.