אורנה בר ומינה חיימוביץ ראיינו את האדריכלים: מוריס שפירו ודניאל ווכטל 'ממאצ'ו פיצ'ו דיזיין' בתכנית הטלוויזיה אינטרנטית שלהן: "מדברים עיצוב", המשודרת מאולפני אסקימוTV. מוריס ודניאל נשאלו בראש ובראשונה, כיצד גוף תאורה אחד יכול לשנות משמעותית את החלל?


"ובכן"... הם ענו, "כשאנחנו מעצבים חלל קודם כל אנחנו מעצבים רקעים. בדרך כלל הנטייה זה לחבר רקעים יחסית ניטרליים. לקראת סיום העבודה של המעצבים והסטייליסטים, לפעמים חסר אלמנט אחד שיתן דגש".



גופי התאורה שאנו מייצרים יודעים להעביר תחושה של אינטימיות ורוגע מכיוון שהחומרים מהם הגופים עשויים הם חומרים טבעיים. השילוב עם אור שעובר דרך פילטר, דרך מסננת, יוצר תגובה רגשית. זו הסיבה שאנחנו מצליחים עם אלמנט אחד לשנות חלל שלם. אור זהו האלמנט הבסיסי שממנו הכול נוצר.



מה מיוחד בחומר ממנו אתם יוצרים את גוף התאורה?


"החומר איתו אנחנו יוצרים את התאורה הוא מאוד מיוחד. גופי התאורה בנויים מ-FLEXSTONE, חומר שדומה לפורניר עץ, אבל הוא פורניר אבן שמעביר אור דרכו - והתוצאה מדהימה ביופייה. החומר עובר תהליך מיוחד: לוקחים אבן ועל ידי החימום שלה מצליחים לגרום לה לבלוט החוצה. החלק האחורי של האלמנט בנוי מגוף סינטטי וכך נוצר חומר גמיש שכמעט אין לו משקל. זה ממש מרגיש כמו דף, אבל עשוי מאבן אמיתית. כשחקרנו את החומרים האלה שמנו לב שבמצבים מסוימים, כשרוצים להעביר אור, התכונה הזו של העברת אור, מעניקה מימד נוסף.



תאורה כפריט אמנות. שתפו אותנו למה אתם קוראים לזה אמנות?


"אנחנו חברים עוד מגן הילדים באורוגוואי, ואפשר לומר שחזרנו לגן הילדים. אנחנו כל הזמן חוקרים את החומר וחושבים על רעיונות חדשים - זה החלום שלנו - ליצור, לקחת חומרים, לחקור אותם ולתת להם פרשנויות חדשות. אין גבולות, אין הגדרה חד משמעית, כל האופציות פתוחות וזוהי בעצם אמנות. שווה לצפות בגופי התאורה שמאירים את האולפן. הגופים מיועדים למקומות מגוונים כגון: קיר בבית, חלל ציבורי, לובי של בניין ועוד. גופי התאורה מתאימים לכל מקום ולכל מטרה".



בנוסף, מינה חיימוביץ מסטודיו "אורנה ומינה" מראה איך לבחור את הווילון הנכון עם הבד הנכון בהתאם לסגנון הבית או החדר, ולאופי הדיירים. היא מראה שלוש דוגמאות של וילונות הסתה, שכל אחד מהם בעצם יוצר אפקט אחר, בזכות השילובים השונים.  


לפרטים נוספים אודות בית הספר ללימודי עיצוב טקסטיל ואופנה לבית היכנסו לכאן.

חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימוTV. התכנים שלנו – הידע שלכם!