אזעקת צבע אדום נשמעה בצהריים (ראשון) באזור עוטף עזה, ביישובים איבים, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, פארק תעשיות ספירים, שדרות ותעשיות שער הנגב. ממגן דוד אדום נמסר כי לא התקבל דיווח על נפגעים באירוע. לאחר מכן, אותרה נפילה במרכז העיר שדרות. מן המשטרה נמסר כי "אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות, ובסריקות המשטרה אותרה נפילה ברחוב בעיר. חבלני המשטרה מטפלים בפריט האמל"ח שאותר". מיכל שבן-קוצר, דוברת המועצה האזורית שער הנגב מסרה כי "אזעקת צבע אדום נשמעה במספר יישובים בשער הנגב. לא ידוע לנו על נזק או נפגעים".



על פי דיווח ברשת הידיעות הפלסטיני מען, כוחות צה"ל תקפו מספר מטרות באזור בית חנון בתגובה לירי הרקטה. על פי חלק מהדיווחים, התקיפה הותקף מאגר מים בעיירה. דובר צה"ל מסר בעקבות האירועים כי "בתגובה לירי שבוצע לפני זמן קצר לעבר העיר שדרות, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית טרור נוספת באמצעות ירי על ידי טנק".



רק לפני חודש הופר שוב השקט בדרום, כשרקטה התפוצצה בעיר שדרות לאחר שאזעקת צבע אדום נשמעה בעיר וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. הרקטה נפלה בגן ילדים ולא היו נפגעים באירוע אך נגרם נזק למבנה. מערכת כיפת ברזל זיהתה אז שתי רקטות ששוגרו מבית חנון והחלו בביצוע סריקות לאיתור רקטה נוספת. עם הפעלתה של האזעקה, דיווחו התושבים כי שמעו הדי פיצוצים, ולאחר מכן אותרה הנפילה במבנה הציבורי בשדרות. שלושה אנשים לקו בחרדה, אך לא הזדקקו לטיפול רפואי. הנפילה התרחשה לאחר שבחודש מרץ רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, אירוע בו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



לפני כחודשיים נשמעה אזעקת נוספת ביישובי עוטף עזה, באזור נירים ועין השלושה. לאחר בדיקה של צה"ל עלה כי מדובר באזעקת שווא וכי לא היו נפילות או נזק. כחודש וחצי קודם לכן נשמעה אזעקת שווא נוספת ביישובי עוטף עזה. התושבים במועצה אזורית אשכול דיווחו באמצע חודש מאי על קולות פיצוץ שנשמעו באזור, אך ככל הנראה היה מדובר בפיצוצים שביצע הצבא המצרי באזור רפיח. כוחות החלו בסריקות במרחב אחר איתור נפילות אך לאחר זמן מה נמסר מדובר צה"ל כי לא מדובר בירי של הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה.



באירוע דומה, שהתרחש בחודש אפריל, נשמעה אזעקת שווא באזור יישובי עוטף עזה, נחל עוז ועלומים ובקיבוצי שער הנגב. דובר צה"ל מיהר להכריז כי מדובר בהתראת שווא. מוקדם יותר באותו היום אמר דובר צה"ל כי "חמאס משקם את היכולות שלו בייצור אמל"ח. כמו כן הדגיש כי "בבסיס הערכת המצב קיים חשש של חמאס ממתקפת פתע".