אחרי שתי הארכות מעצר, שוחררה היום (שלישי) ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג, למעצר בית בן 15 ימים, והורחקה מהעירייה עד ה-7 בנובמבר, לאחר שנעצרה בחשד לקבלת שוחד בהיקף של מיליוני שקלים. ראשת העיר נתניה הגיעה היום לבית משפט השלום בראשון לציון שם ביקשו החוקרים לשחררה למעצר בית מלא, חתימה על ערבות עצמית וצד ג' והרחקה מבניין העירייה שיחולו אחרי תום ימי מעצר הבית. 



כבר בראשית הדיון אמר נציג המשטרה רפ"ק אלישע קוגן כי ראשת העיר נתניה "תיאמה עדויות ובדתה ראיות". לדבריו למרות שהחקירה התקדמה עולה כי "עובדים בעיריית נתניה חוששים להעיד נגדה ולא בעובד אחד או שניים". לטענת המשטרה, תחושת החשש והפחד מורגשת היטב בעיריית נתניה בימים האחרונים ולכן אסור לאפשר לראשת העיר להגיע למשרדים בתקופה הקרובה. עוד קודם אמר נציג המשטרה לפרקליטה של פיירברג, עורך הדין נתי שמחוני, כי לא יתפשר לגבי ימי ההרחקה מבניין העירייה בתום תקופת מעצר הבית.



מיד עם היציאה מבית המשפט, הגיבה פיירברג לראשונה להאשמות הקשות נגדה. "אני מרגישה בסדר גמור, אני עוד אחזור לעיר בעזרת השם", אמרה ראשת העיר בחיוך והוסיפה: "אסור לי לענות על שאלות, כך אמר לי העו"ד". גם לגבי החשדות נגדה הגיבה פיירברג בחיוך וענתה: "מותר להגיד עלי הכל" ולשאלה אם תמשיך לכהן בתפקידה, ענתה: "אני עדיין בעיר נתניה".


במשטרה טוענים כי השחרור למעצר בית אינו נובע מהיחלשות חומר הראיות בפרשה, אלא, מהיעדר הנמקה וצורך להחזקתם של המעורבים במעצר, וזאת אחרי פעולות החקירה שהיו תחת סכנה של שיבוש בוצעו כבר בימים האחרונים.



פיירברג בבית המשפט. צילום: פוסטה
פיירברג בבית המשפט. צילום: פוסטה



מדובר בחקירת פרשה המעלה חשד לשחיתות ציבורית בעיריית נתניה שזכתה במשטרה לכינוי 255. כאמור במשך חודשים ארוכים התנהלה החקירה באופן סמוי ובמהלכה נאספו ראיות לכאורה הקושרות את פיירברג לעבירות של קבלת שוחד וטובות הנאה בתמורה להיתרים מקלים וחתימה על אישורים לשינוי ייעוד עבור יזמים וקבלנים הבונים ברחבי נתניה.



על פי החשד רכשה פיירברג זכויות בנייה בפרויקט הנדל"ן קורל אותו בונה הקבלן אברהם תשובה ששוחרר גם הוא למעצר בית מלא וזאת בתמורה לחתימה על היתרים. במשטרה מעריכים כי השוחד שניתן מקבלנים ויזמים הועבר לראשת העירייה באופן ישר וכן באמצעות בנה ובן זוגה לשעבר אלי פיירברג.