דני וידיסלבסקי – מומחה להתנהגות אישית ומאסטר בניהול, אירח את דרורית גל-פז מומחית לייעוץ וניהול עסקים משפחתיים באולפני אָסקימוTV שבתל אביב, בשיחה מרתקת על עסקים, משפחות ועסקים משפחתיים. את הראיון פתח דני בשאלה קריטית לבעלי עסקים רבים: מה זה עסק משפחתי?


בהמשך דרורית סיפרה מה הוביל אותה לסייע לעסקים משפחתיים רבים, ואיך שהעיסוק בחר בה כבר מלידה. דני וידיסלבסקי חקר על ההיסטוריה של דרורית כבת למשפחה של עצמאים בתחום הטקסטיל ולימים היא ובנה החלו לעסוק יחד במגוון פרויקטים משותפים. את תחילת דרכה המקצועית החלה דרורית דווקא כמורת דרך שלימדה גם מתמטיקה ואומנות. לאחר מכן המשיכה את דרכה כקופירייטרית ומנהלת מחלקה בחברות גדולות שונות בתחום.
 
דרורית בעלת תואר ראשון בחינוך ואומנות תואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית כך שבתור אשת האשכולות, היא ללא ספק האדם לפנות אליו כשהעסק המשפחתי שלכם דורש הכוונה ודחיפה כלפי מעלה. נקודה מרתקת שעולה במהלך הראיון היא שלמרות שדרורית נקראת לעזרה על ידי לקוחותיה אל מקום העבודה ומקור הפרנסה של המשפחה, הרבה מאד פעמים יוצא שהטיפול, ההדרכה וההכוונה היא בכלל בנפשות הפועלות בו ויחסי הכוחות בין בני המשפחה, אך זהו נושא שעולה בהמשך התהליך, תוך כדי העבודה איתם.
 
הרבה פעמים קורה שהמצב המשפחתי והרגשות שבין בני המשפחה הם אלו שיוצרים את המפלות, את החוסר בלקוחות, את אי שיתוף הפעולה מצד העובדים וכו'. לדוגמא, במספר פגישות עם עסק מסוים שקרא לה לעזרה, לא מבינים בני המשפחה מדוע לא מגיעים אליהם לקוחות. במהלך התהליך התגלה כי האישה, אשר אמונה על השיווק של העסק, מרגישה כלואה, ללא עצמאות כלכלית ולא מוערכת על ידי בעלה. כשזה המצב, הרי ברור שאין לה שום מוטיבציה לעשות את תפקידה בעסק – להביא לקוחות חדשים.
 
אחת הבעיות הנפוצות בעסקים משפחתיים היא שבעוד העסק מתחיל ממקום חיובי של התרגשות ועשייה, ובני משפחה שרוצים להיות ביחד, לאחר תקופה מסוימת מתחילות לצוף בעיות כמו חוסר בנהלים בסיסיים, אין הגדרת תפקידים ברורה, למי כפופים עובדי העסק וכו'.
 
יש לכם שאלה לדרורית? חייגו - 0544439343
דני וידיסלבסקי בפייסבוק: http://www.facebook.com/vidis.co.il