מגישת התכנית "איפה הכסף?", ענת דוידוב, דיברה היום (שני) בתכניתה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על שכר המורים בישראל והסיבה לכך שרבים נוטשים את המקצוע. לדבריה ישנו פער משמעותי בהשוואה לשאר מדינות העולם, בהן המשכורות של המורים גבוהות יותר. 



כמה מרוויח לדעתכם מורה מתחיל בישראל? לא תנחשו. 6,000 שקלים שכר התחלתי. ברוטו. וכמה מרוויח מורה מתחיל בלוקסמבורג, לעולם לא תנחשו. 22 אלף שקלים. בשבדיה למשל מקבלים גם תמריצים, בונוסים על הצלחה.



 

השכר הממוצע במשק נכון לחודש יוני, עמד על קצת יותר מעשרת אלפים שקלים, אז תעשו את החשבון בעצמכם כמה שנים ייקח למורה ששכרו ההתחלתי כ-6,000 שקלים, להגיע לשכר הממוצע.

בישראל כדי להגיע למשכורת הגיונית שמתקרבת לשכר הממוצע במשק, מורה או בדרך כלל מורה, יצטרכו למלא לעצמם את המערכת בעשרות שעות נוספות, ועוד כל מיני המצאות שמיוחדות רק למרכיבי השכר של עובדים במגזר הציבורי בישראל. כדי להבין מה כתוב בתלוש השכר, צריך בדרך כלל פרשן שיפענח לעובד מה כתוב שם.

במדרג שכר המורים של ארגון ה-OECD, ישראל נמצאת בתחתית. במדינות המפותחות כבר מזמן הפנימו את העובדה שככל שההשקעה במערכת החינוך תהיה יותר גדולה, כך גם ההישגים של התלמידים יהיו יותר גדולים. אם תקציבי החינוך יושקעו בצורה יעילה, ובכלל זה גם בשכר המורים כמובן, המוטיבציה של צעירים להצטרף למקצוע תגבר, מה שלא קורה עכשיו. רק לאחרונה פורסם שמורים נוטשים את המערכת. השחיקה, קשיי המשמעת, שכר מעליב - אין פלא שמורים טובים נוטשים. וכמה שיותר מהר.