"התאכזרת לרחמנים וריחמת על אכזרים". כך, במילים אלה, תוקף הבוקר (שני) חבר הכנסת יהודה גליק את השופטת חגית מאק קלמנוביץ', שדחתה את ריצוי עונשו של המחבל שביצע אתמול את הפיגוע בירושלים, בו נרצחו השוטר יוסף קרימה ולבנה מליחי ז"ל.



בפוסט חריף שפרסם בפייסבוק כותב גליק כי השופטת מאק קלמנוביץ' היתה זו החליטה על הרחקתו מהר הבית, למרות ש"מעולם לא הרמתי אצבע או מילה רעה כלפי איש".



"כבוד השופטת מאק קלמנוביץ', ערב יום כיפור תשע"ז אני לא סולח לך" פתח גליק את הפוסט הכואב. "לעולם לא אשכח את אותו יום רביעי, בו אני עומד בפנייך מתחנן על נפשי. מנסה לטעון בכל כוחי שמדובר בעלילה שאין לה התחלה אמצע וסוף. העדפת להאמין למחבלים (זויה בדרנה, חיר שימה) ולמסייעיהם המוסלמים (פכרי, ראוף, טובול).הגשתי לך בדיקת פוליגרף האשמת אותי שאני פועל שלא לפי כללי סדרי הדין.

תיעוד חיסול המחבל בירושלים


זעקתי בפנייך האם מעניינת אותך האמת או "סדרי הדין"? לעגת לי".



גליק ממשיך לתקוף את השופטת: "העדפת את המחבלים על פניי והחלטת על הרחקתי מהר הבית כי כהגדרתך 'יש חשש מסוכנות ממני'. קיבלת את הטענה המעוותת והשקרית שלמרות שפעם אחר פעם אני הייתי המותקף בהר הבית. העדפת להאמין לאלימים למחבלים למנוולים לשקרנים. הרגשתי שאת מתנקשת בחיי".




שבוע לאחר אותה החלטה של השופטת, כותב גליק, התבצע ניסיון ההתנקשות בו. "בדיוק שבוע לאחר מכן, על בסיס הרוח הגבית שהוא קיבל ממך, ניסה מועתז חג'אזי לירות בי ולרצוח אותי. ניסיון ההתנקשות שלו לא כאב לי כלל. ניסיון ההתנקשות שלך היה כסכין הפולח את הלב".



"אין צורך לומר שלבסוף הוכח מעל כל ספק שאני זך ונקי כשלג".



בשלב זה עובר גליק לפרשת דחיית ריצוי עונשו של המחבל, וכותב: "לתחנוניי לא היטית אוזן, אבל לתחנוני אותו מחבל, שנעצר כל כך הרבה פעמים על אלימות, האזנת. התאכזרת לרחמנים וריחמת על אכזרים".



"כתוצאה מכך שדחית את ריצוי מאסרו של מחבל במשך ארבעה חודשים, הוא רצח אתמול שני יהודים תמימים ופצע רבים אחרים. ערב יום כיפורים מול ריבונך, התוכלי לרחוץ בניקיון כפייך?".


כזכור, המחבל היה אמור להתחיל אתמול לרצות ארבעה חודשי מאסר לאחר שהורשע בתקיפת שוטר שמנע ממנו לחדור מחסום משטרתי. המחבל חבט בראשו ולאחר שנאזק ונעצר, הוא הובל לניידת שם אמר לשוטר "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש".

בעבר נידון המחבל לשנת מאסר בגין ביצוע עבירות של הסתה לאלימות או לטרור ושמונה עבירות של תמיכה בארגון טרוריסטי, בגין פרסומים ב-facebook. ב-2015 הוגש נגדו כתב אישום, ובו 14 סעיפים אישום, בהם נטען כי פרסם בחשבון קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון בישראל, וכן פרסם תכנים מסיתים, בתקופה המתוחה שבה אירעו חטיפת ורצח שלושת הנערים גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ומבצע "שובו אחים", חטיפת ורצח הנער מוחמד אבו-חדיר ומבצע "צוק איתן".