בעיצומה של פרשת השמדת אריזות המטרנה של אסם פרסמה החברה את מספרי המוצרים שלגביהם עלה חשש לזליגת שבבי מתכת, ובמקביל השמידה 10,000 אריזות. לטענת החברה, התקלה התגלתה בברז באוגוסט השנה, ורק בימים אלה הושמדו המוצרים. הודעת אסם גרמה כצפוי לתרעומת ולדאגה בקרב הורים לילדים. בין היתר היו הורים שהתלוננו על בעיה של הקאות של תינוקות. "יש לי תינוקת בת חצי שנה", כתבה אם, "הילדה בוכה מכאבי בטן כבר שבועיים, ובשלושת הימים האחרונים היא עם הקאות, אשפוז שלושה ימים במיון ילדים והמלצה סופית מהרופאים להחליף פורמולה. אני לא אמא יחידה שהחליפה פורמולה בגלל הקאות במיון ילדים. בזמן אחרון יש יותר מדי פאקים בייצור".



אודי לבנון, אותו אב שבתו אושפזה, העלה לפייסבוק את תמונת בתו בת התשעה חודשים מאושפזת בבתי חולים שיבא שבתל השומר, וקשר את אשפוזה לכך שצרכה את המוצר.



ל"מעריב־השבוע" סיפר אתמול לבנון: "יש לי תחושה לא טובה כי לקח הרבה זמן עד שהם פרסמו מידע. אני חושש לגבי הבת שלי. אני לא אומר בוודאות שזה מהמטרנה, אבל יש לי ספק. היא כבר שבועיים מקיאה. לפני שלושה ימים הגענו לבית חולים. 60% מהתזונה של הבת שלי הם ממטרנה".



אזרחים נוספים גם הם הביעו חששות. "אם מטרנה הודיעה על התקלה ארבעה חודשים לאחר התרחשותה, כיצד יכול משרד הבריאות להבטיח שהסחורה הפגומה לא שווקה?", תהתה אחת הגולשות.



מחברת אסם נמסר בתגובה: "קו הייצור שבו התגלתה התקלה ייצר באותה תקופה חמישה מוצרים. הודענו והצהרנו עליהם בצורה מפורטת לציבור. ברגע שזיהינו את התקלה השמדנו את כל המוצרים מתקופה שיוצרו החל מהבדיקה התקינה הקודמת ועד לגילוי התקלה. מאחר שנוצרה תקלה, השביתו את פס הייצור כדי לתקן את התקלה. מאחר וקו הייצור הושבת, נגרם עיכוב בתהליך הייצור של חלק מסדרות מטרנה. הודענו על חמישה סוגי מוצרים עם מספרי אצווה וטווח הייצור שלהם ובתוכם לא כלול אקסטרה קר 2".



לטענת החברה, "הציבור הגיב בגלל המחסור שנוצר באוגוסט באקסטרה קר 2, למרות שהמוצר תקין". עם זאת, באסם בחרו שלא להשיב לשאלה, מדוע לא יידעו את הצרכנים מאז חודש אפריל השנה, ועד לחשיפת הנושא בכלי התקשורת השבוע.