איטליה שוב רועדת. קצת יותר מחודשיים לאחר רעידת האדמה שקיפחה את חייהם של מאות בני אדם, ויומיים לאחר שרעידה פחות חזקה פגעה במדינה, הפעם שוב פגע הטבע בארץ המגף. על פי הפרטים, רעידת האדמה בעוצמה של 6.6 נמדדה בנתונים שהגיעו ממספר מכונים גיאולוגיים בארצות הברית ובאירופה, לאחר שבתחילה היו מספר דיווחים על עוצמה גבוהה יותר.



הרעידה אירעה במרחק 68 ק"מ דרומית מזרחית לעיר פרוג'ה והרשויות באיטליה מדווחות כי יש פצועים באירוע, אך המימדים עדיין לא ידועים. העיירה נורצ'ה בה נמצאת הכנסיה העתיקה, סנט בנדיקט, נפגעה בצורה לא פשוטה מהרעש. חזיתו של המבנה העתיק מהמאה ה-14 נשארה, אך כל שאר חלקיו נהרסו כליל. מדובר ברעש החזק ביותר מ-36 השנים האחרונות. בעבר היה רעש במחוז קמפאניה, שם נמדדה עוצמה של כ-6.9, שקיפחה את חייהם של 3,000 בני אדם.


כוחות ההצלה במדינה קיבלו דיווחים לפיהם בניינים קרסו במקומות רבים. זאת היתה הרעידה ה-15 ב-71 השעות האחרונות באיטליה, כשרק בסופ"ש האחרון היו שתיים משמעותיות. המרכז של הרעש היה בעיירות הרריות, לכן הדיווחים על פצועים עשויים להגיע מאוחר יותר. עד לשלב זה, ישנו דיווח על מספר מועט של נפגעים. 


ברשתות החברתיות יש תמונות של כנסיות שנפלו, ובניינים עתיקים שקרסו. על פי עדויות של חלק מכוחות ההצלה שנמצאים במקום או בדרך לשם: עיירות שלמות נמחקו, ולאחרים קשה להגיע אליהם. חלק מהאנשים מפונים לכיוון הים, למרות אזהרת הרשויות על סכנת צונאמי. עוד קיים חשש כי רעידת האדמה תתרחב גם למקומות אחרים.

משרד הביטחון הודיע כי בעקבות רעידת האדמה החזקה במרכז איטליה, פרסמו הרשויות באיטליה אזהרת צונאמי למדינות בחופי הים התיכון, וכי גופי החירום בישראל עוקבים אחרי הדיווחים מאיטליה. יודגש, כי על-פי הערכת גורמי המקצוע ההסתברות להגעת גל צונאמי מוחלש בעוצמה נמוכה לחופי ישראל הינה נמוכה ביותר עד אפסית.

יוסי בר, כתב מעריב במדינה, חווה את הרעידה ברומא, שנמצאת כ-150 ק"מ מאזור הרעש, ועלה לשידור דקות ספורות לאחר מכן בקול ישראל: "הרגשנו את הבניינים זזים מצד לצד, הבתים ברומא רעדו. פתחתי את האולפן של הטלוויזיה, וראיתי שגם הוא רעד בתוך האולפן. זאת רעידה הרבה יותר חזקה מהרעידות הקודמות. הרעידה  אירעה באזור פרוג'יה, עם תמרות עשן שעולות מן העיר, ועם הרס. רק לפני יומיים אירעה באותו האזור רעידת אדמה שגרמה לבהלה גדולה".