הידעת? יותר מ-40% מהישראלים משתמשים בתוספי תזונה באופן קבוע ואחד מכל ארבעה הישראלים היה מעוניין להשתמש בוויטמינים על בסיס יומיומי, במידה והמחירים היו יותר אטרקטיביים.



איפה אתם קונים את הוויטמינים שלכם? רוב הישראלים רוכשים את הויטמינים ושאר תוספי התזונה ברשתות הפארם ובבתי טבע ומיעוטם רוכשים בבתי מרקחת ובקופות החולים. בשנים האחרונות נוספה עוד אלטרנטיבה שמשנה את חוקי המשחק: האינטרנט, שמציע נוחות, שקיפות, והכי חשוב – מחירים תחרותיים אשר עשויים להוזיל את עלות המוצרים בעשרות אחוזים. המהפכה של רכישה מקוונת בעולם ובישראל בפרט, הובילה לשינויים בצריכה בתחומים רבים – עולם התיירות, האופנה, הגאדג'טים, וכעת גם תחום תוספי התזונה והוויטמינים נמצאים על הכוונת.



עם ההשקה המדוברת של אתרי חברת V-Care, המבטיחה ויטמינים במחירים שוברי-שוק של עד 70% פחות, וחסכון שיכול להגיע לאלפי שקלים בשנה למשפחה ממוצעת של 5 נפשות. יצאנו לבחון מה הכי כדאי, איפה הכי משתלם, והאם רכישה מקוונת אכן מקיימת את מה שהיא מבטיחה.



1. מה עדיף - לבצע רכישה מהמדף או לרכוש ברשת האינטרנט?


ברשתות הפארם ניתן להתייעץ בקצרה עם דייל/רוקח והמבחר גדול יחסית. מצד שני, קשה יותר להשוות מחירים או להשיג מידע נוסף, והייעוץ במקום לעיתים מוטה מכירות (עם העדפה למותג הבית).  רכישה באינטרנט היא לרוב זולה יותר, ורבים מעדיפים את הנוחות של משלוח עד הבית, תהליך הקנייה יותר מהיר וקליל, ומתאים במיוחד למי שיודע מראש מה הוא צריך.  החיסרון העיקרי שלקוחות מוצאים ברכישה אינטרנטית, הוא העלות הנוספת של משלוח למחיר המוצר. לכן, לקוחות רבים מעדיפים להזמין מספר מוצרים בכל הזמנה וכך הפערים במחיר מחזירים את עלויות המשלוח.



איפה כדאי לקנות?
איפה כדאי לקנות?



בשורה התחתונה: רכישה ברשתות הפארם מתאימה בעיקר למי שצריך ייעוץ, ולא יודע עדיין בדיוק מה הוא רוצה לקנות, ואילו רכישה דרך האינטרנט היא נוחה וזולה יותר ומתאימה במיוחד למי שיודע איזה מוצרים הוא צריך.



ב V-Care מספרים שהאתר מחזיק צוות מומחים מתחום התזונה הקלינית והנטורופתיה, שיכולים לסייע בשאלות מקצועיות. מבחינת המחיר, היזמים מחזיקים באג'נדה חברתית שכבר הצליחה לשבור את מונופול הגילוח של ג'ילט. ובמותג הבית V-Care הם מבטיחים מחירים הנמוכים בעד 70% ממחירי השוק! ניתן להזמין ולאסוף ממחסני החברה בתל אביב ללא עלות נוספת, להזמין דרך דואר רשום ב-12 ש"ח או לקבל במשלוח ישיר עד הבית בעלות מסובסדת של 17 ₪ תוך כ- 3 ימי עסקים.



2. מה מומלץ - לרכוש בארץ או בחו"ל?


בחו"ל, באתרים כמו iHerb ו Vitacost, יש שפע מוצרים והמחירים נוחים במיוחד. אבל כל הטוב הזה מגיע עם צדדים פחות מוצלחים – המשלוח יקר מאוד, צריך להמתין למוצר זמן רב, והכי חמור – אין פיקוח על המוצרים, או על תנאי המשלוח ואין כתובת בישראל במקרה של בעיה. ומה קורה בישראל? לרוב המחירים יקרים יותר ומגלמים את יוקר המחייה הכללי בשוק. מצד שני, קיים פיקוח על תנאי הייצור, דרך המשלוח ויש למי לפנות אם נתקלים בבעיה לאחר הרכישה או אם יש פגם במוצר. ב-V-Care מספרים שמוצרי הבית המופיעים באתר מיוצרים בישראל, מפוקחים ע"י משרד הבריאות, וניתנים לרכישה במחירים הקרובים לאלה של חו"ל.



בשורה התחתונה: אם אתם מחפשים מוצר ייחודי שקשה להשיג בארץ, או שאתם בקיאים בתחום ומכירים את האפשרויות והרכיבים במוצר, נסו רכישה באתרים מחו"ל. לעומת זאת, אם אתם צורכים מוצרי בסיס כמו מגנזיום, ברזל, Q10, ויטמין D, ויטמין C או B12 וכדומה... אפשר ואף מומלץ להישאר בארץ.



3. מה כדאי - לקנות מולטי-ויטמין או תוסף תזונה ממוקד?


קיים מגוון רחב של תוספים מסוגים שונים. חשוב להבחין בין תוספים שמשרד הבריאות פרסם לגביהם תצרוכת יומית, לבין תוספים שאין עליהם המלצה ו/או בסיס מחקרי. לדוגמה, ידוע כי שימוש בחומצה פולית לקראת ותוך כדי הריון מקטין משמעותית סיכוי למומים בעובר, וכי עבור קהל הצמחוניים/טבעוניים הנמנעים מצריכת בשר, קיים סיכוי סביר לחוסר בקבוצת הויטמינים B במידה ואינם נצרכים דרך מזונות אחרים.


V-CARE
V-CARE



המולטי-ויטמין משמש פתרון של זבנג וגמרנו, להשלמה של מספר ויטמינים בטבליה בודדת במקום לצרוך כל תוסף בנפרד. מדובר במוצר שאינו מחייב המלצת מומחה, וניתן לצרוך כהשלמה כללית לתזונה. מצד שני המולטי-ויטמין אינו ממוקד לצורך מסוים, ועל כן, עשוי לגרום לצריכה מיותרת של ויטמינים או מינרלים שאינם מצויים בחסר.



בנוסף, אם קיים מחסור בויטמין ספציפי, אז המולטי ויטמין עלול לא להיות מספיק בכדי לכסות על המחסור שנוצר בגוף. חשוב להדגיש שבזמן שויטמינים מסוימים נוטים להיפלט מגופינו כאשר זה ממלא את ׳מחסניו׳, צריכה מוגזמת של ויטמינים אחרים עשויה ליצור עודפים המסכנים את בריאותנו, כדוגמת B6 המשפיע על מערכת העצבים או עודף בויטמין E המשפיע על דימומים.



בשורה התחתונה: מומלץ לעבור בדיקת דם תקופתית כדי לבדוק האם חוסרים, ולקבל ייעוץ מתאים לפני כל החלטה על צריכה שוטפת של תוספי התזונה והוויטמינים המתאימים עבורך.



מאתר V-Care מסרו לנו שבכדי להקל על הלקוחות ולהפוך את הרכישה לנוחה ופשוטה יותר- הם חילקו את האתר בהתאם לצרכים שונים, כגון אתר מיוחד לספורטאים, אתר לנשים בהריון, אתר למבוגרים ועוד...