עמותת מטב, המתמחה בפיתוח ובמתן שירותים לקשישים, משתפת פעולה עם בית הספר למוזיקה רימון - סטודנטים בבית הספר, מוזיקאים בתחילת דרכם המקצועית, יצאו בימים האחרונים להופעות אינטימיות בבתיהם של קשישים, שמקצתם עריריים, כדי לרומם את רוחם. הפעילות הזאת נערכת כחלק ממיזם "מחזירים אהבה", המשותף לעמותה ול"מעריב־השבוע" זו השנה השנייה. אחת ממטרותיו של הפרויקט היא חיזוק הקשר הבין דורי בין אזרחים קשישים לצעירים.



אחד המפגשים המוזיקליים התקיים בביתה של יהודית וסרמן, תושבת תל אביב, שהיום מתגוררת בבית גיל הזהב בעיר, אם לארבעה בנים וסבתא לנכדים רבים. "מאז ומתמיד הייתי אחות במקצועי", סיפרה, "גם בתור ילדה במקום לשחק הייתי הולכת לחדר האחות, מסתכלת ורואה איך היא עובדת. אהבתי מאוד לעבוד, אהבתי את הנתינה, עכשיו זה חסר".



וסרמן היא גם שוחרת מוזיקה קלאסית, שירי ארץ ישראל ובמיוחד אוהבת את שיריה של נעמי שמר. הסטודנטים אילון אייבס, נגן פסנתר חשמלי, ויותם אברהם, נגן גיטרה, שביקרו אצלה, הופיעו בפניה כשעה וחצי עם שירים שהכינו מראש, רבים מהם לבקשתה. כמו שקורה בדרך כלל במפגשים בין דוריים מהסוג הזה ההתרגשות של כל המשתתפים ניכרה. "עשיתם לי את הערב", הודתה להם בסיום והם השיבו "את עשית לנו את השבוע", וקבעו להיפגש שוב ולהמשיך לשיר.



מפגש מוזיקלי נוסף התקיים בביתה של רבקה קרני, ציירת ופסלת שנולדה בתל אביב. קרני שירתה בהגנה וזכתה להיות נוכחת במעמד הכרזת המדינה על ידי דוד בן גוריון. הצמד הצעיר שהתארח בביתה, שאליו הזמינה גם שתיים מחברותיה, היה מורכב מזמרת בשם ענבל נצר ומנגן הגיטרה אביגדור אחיטוב.



אצל ח' בת ה־84, ניצולת שואה שעלתה מאוסטריה בסוף שנות השלושים, פסיכולוגית במקצועה, התארח יניב רויטמן, בן 27, בוגר בית ספר רימון במגמת ג'ז, המנגן בסקסופון ומלמד מוזיקה. "זאת הייתה חוויה משמעותית מאוד בשבילי", סיכם. "חשוב לי לתת מהכישורים שלי ולשמח אנשים".