שר החינוך נפתלי בנט, השיק בשנה שעברה את רפורמת לימודי המתמטיקה כדי להגדיל את מספר תלמידי חמש יחידות במקצוע זה ולהכפיל את מספר המורים. כעת, במסגרת הרפורמה ולאחר שהנתונים מצביעים על כך שתלמידים רבים בסוף בוחרים ללמוד 3 יחידות - מנסים לעודד את התלמידים והמורים לעבור לחמש יחידות באמצעות פתרון יצירתי - ריצה.



עמותת "דרייב", למימוש הפוטנציאל באמצעות כלים מעשיים מעולם העסקים והספורט, החליטה להצטרף לרפורמה והחלה בתהליכי מיון והכשרה של מורי חמש יחידות. העמותה יצרה תוכנית לימודים המשלבת ריצה וכלים יישומים לחיזוק החוסן והשאיפה למצוינות בקרב התלמידים. התוכנית פותחה בשיתוף משרד החינוך וקרן טראמפ, כאשר כל מפגש יהיה מבוסס על מודל ליבה תאורטי, שיח וחיבור המודל למצבי אמת שבהם נתקלו המורים במסגרת השיעורים עם התלמידים. במהלך התוכנית המורים ירוצו יחד עם התלמידים חמישה קילומטר וכדי ששני הצדדים יוכלו לעשות זאת, גם אם אינם בכושר, מאמן כושר גופני ופסיכולוג ספורט יעבדו איתם וירכיבו להם תוכנית כושר אישית.



עדי כהן לוי, מנכ"לית עמותת "דרייב", מסבירה כי "היה לנו חשוב שהריצה תהיה מאתגרת, אך ברת מימוש. למורים תינתן האפשרות לערוך אימונים בגפם, לצד האפשרות לקיים אימונים קבוצתיים. התוכנית עצמה מספקת כלים לכניסה לכושר עם סרגל מאמץ נכון ומדורג שיסייע ביכולת להתמודד עם ריצה במרחק המדובר. אנו מעודדים את הריצה המשותפת של המורים והתלמידים לאורך תקופת ההכשרה, גם כדי לסייע לתלמידים להיכנס לכושר וגם כדי שהמורה יוכל לתת דוגמה אישית שתיצור מערכת של אמון בינו ובין התלמידים ותחזק את הקשר וגאוות היחידה".



ספורט מחזק את תחושת המסוגלות


תוכנית זו הוקמה לאחר שנערכו בדיקות בנושא על ידי העמותה לאורך עשור, בהם נבדקו למעלה מ-4,000 אנשים. מהנתונים עולה כי למעלה מ-90% ציינו שהספורט מסייע להם בריכוז, הפגת מתחים, מיקוד במשימה, שומר על מצב הרוח שלהם גבוה, מגביר ערנות, מחזק את הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות וכי בזכותו הם מצליחים להיות טובים יותר בשאר התחומים לרבות המקצועי והבין-אישי.



אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ, התייחס לתוכנית ואמר כי "הרעיון של חיבור בין חמש יחידות במתמטיקה וריצה משותפת נראה אולי מפתיע, אבל בשניהם המהות היא השקעה, אימון והתמדה גם כשקשה, ולכן אין טבעי מזה. מצוינות היא ערך ואורח חיים שבמסגרתו בוחרים להציב יעד גבוה, להאמין שאפשר, להתאמץ, להתאמן ולהתעקש. בשביל זה בדיוק בבית הספר יש מורים מעולים שנותנים דוחפים קדימה ומאפשרים ליותר תלמידות ותלמידים להגיע הכי רחוק שהם יכולים".