הרשת סוערת בעקבות פוסט בפייסבוק שפרסמה פעילה בבית היהודי בשם חגית מוריה-גיבור, בו היא טוענת לכך שמצטברות עדויות רבות להטרדה מינית מצד חבר כנסת מכהן. יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, הגיב לפרשה ואמר כי שוחח עם הח"כ הנדון, שהכחיש את הדברים באופן מוחלט. "השר בנט קורא לכל מי שחשה פגיעה, תמיד, ומכל אדם בכל תפקיד לגשת ולהתלונן לרשויות החוק", נמסר מלשכתו.



חברות הכנסת של מרצ, מיכל רוזין, זהבה גלאון ותמר זנדברג הגיבו לדברים וקראו לבנט לעשות בדק בית: "נפתלי בנט, נקה את הבית שלך. הפעם לא תוכל לחכות שאחרים יעשו עבורך את העבודה. כל דקה של שתיקה מעמידה את חברי סיעתך בחזקת חשודים ומשדרת מסר חמור לנפגעות לכאורה מבית המחוקקים ומשר האמון על חינוך ילדינו. עליך לערוך בירור מעמיק במפלגתך ולהבטיח את תמיכתך והגנתך לנפגעות. פנה אתה לגורמי האכיפה לפתוח בחקירה. כל דרך אחרת עומדת בחזקת שיתוף פעולה עם הח"כ החשוד".




"מקרה קלאסי של כולם יודעים אבל אף אחד לא יכול לעשות כלום"


"הסיפורים נערמים והשתיקה רועמת לי מאוד. יש ח"כ מכהן שתקף ותוקף נשים. כבר שנים. אני יודעת על מקרה ישן ולאחרונה הגיעו אליי סיפורים נוספים. מזעזעים. הבעיה: המחיר שישלמו אותן נשים גדול מדי והן אינן מוכנות לדבר בכלל", כתבה גיבור. הפוסט מעורר סערה בקרב הציבור הדתי לאומי ומעסיק בימים האחרונים את הרבנים והיועצים למיניהם. מדובר באירועים שחלקם הגדול מתייחס לשנים עברו אולם לפחות בחמישה מקרים מדובר באירועים מהשנים האחרונים שלכאורה לא חל עליהם חוק ההתיישנות. 



"אנחנו (גורמים טובים אחרים ואני) מנסים לגבש קבוצה של עדויות, אפילו בעילום שם, על מנת לחשוף את האדם. זה מקרה קלאסי של כולם יודעים אבל אף אחד לא יכול לעשות כלום. ובינתיים נשים ממשיכות להיפגע. אני מבקשת ומתחננת. מי שקרה לה, מכירה מישהי אחרת או יודעת משהו מכלי ראשון - פנו אלי. סודיות גמורה מובטחת. אני יודעת שזה קשה. אני מכבדת כל החלטה. מחבקת מרחוק. ובכל זאת מבקשת - בואו נשים לזה סוף. קבוצה זה כח. ואתן לא לבד", כתבה בפוסט.





ל"מעריב אונליין" נודע כי הרבנים איתם נועדה גיבור-מוריה, סברו תחילה כי יש לפנות אל חבר הכנסת ולהציע כי יפרוש מתפקידו כדי להסיר את הפרשה מסדר היום אולם בסופו של דבר כיוון שהקורבנות לכאורה, אינן מוכנות לספר את שעבר עליהן בפני הרבנים הם קבעו כי מדובר בעדות שאינה ישירה והחליטו שלא לפנות אל חבר הכנסת בעניין.



מוריה גיבור מציינת כי ברשותה פירוט על חמש קורבנות מהשנים האחרונות שהוטרדו כביכול על ידי אותו חבר כנסת והיא הבינה שהן לא היחידות. לדבריה, מי שנפגעה בעבירה שגובלת בתחום הפלילי אינה מוכנה לפנות למשטרה בשל הנזק שעלול להיגרם לה ואילו את האחרות, היא מאמינה שתצליח להובילן למסור עדות בפני פורום תקנה או פורום אחר שיוביל את אותו חבר הכנסת לפרוש ולהניח לנפשן.



"חשוב לי שזה לא יהפוך לדבר פוליטי כרגע. חשוב לי שהבית שלי, שהמחנה שלי יהיה נקי", אמרה גיבור לגל"צ.




"הזדעזעתי מהעדויות שהגיעו לאוזניי"



הפוסט שהעלתה מוריה גיבור עורר סערה בקבוצות בכירות בבית היהודי ומרבית החברים בו תהו מי הוא חבר הכנסת שעליו מדברים. "היו כל מיני תגובות שאולי זה לא מהפורום שלנו אבל אחרים התעקשו שמדובר בבית היהודי. לגביו היה בעבר סיפור ישן שהתפוגג כי הוא עלה בתקופת הפריימריס", משחזר בכיר בבית היהודי.



חגית מוריה גיבור, הסכימה לומר: "היה כבר סיפור ישן מאד מהעבר שהתפוגג מסיבות שונות וייתכן כי ניזון יותר משמועות. שיבינו שאני לא מחפשת פה אקט פוליטי חלילה אלא פשוט הזדעזעתי מהעדויות שהגיעו לאוזניי מאותן חמש נשים. הן יודעות על קורבנות נוספים וחלקן, כך לפי חברותיהן מתייעצות אם לפנות אליי. החלטתי לרכז הכל כדי להיות מגובשת ותכליתית. אסור שמעשים כאלו יישנו. מדובר בעבירות שחלקן במילים שזה לא פחות חמור ואחרות במעשים פיזיים. נשים הוטרדו בנסיבות שונות ואסור להבליג על כך. אנחנו רחוקים מרחק רב מפנייה למשטרה וזה לא מה שעומד לנגד עינינו כרגע. אנחנו מחפשים שהוא יבין את חומרת מעשיו. יש קורבנות. נקודה".




"הסיפור מוכר כבר זמן רב"



הדס שטייף התייחסה הבוקר לפרשה וסיפרה לגל"צ: "הסיפור הזה נמצא אצל כמה אנשי תקשורת די הרבה זמן.  נשים סירבו אפילו להעיד, הן הגיעו דרך מקור שני שלישי. השבוע קיבלו עדות ממשית של בחורה שסיפרה את הסיפור שלה והיא אמרה שהיא פוחדת פחד מוות. רבות אחרות פוחדות להתלונן, בעיקר כשמדברים על משטרה".



"בכנסת הסיפורים מסתובבים חודשים ולא ברמה של שמועות. בסביבתו הקרובה יש כאלה שישבו השבוע לכמה פגישות לנסות לדבר לליבו ולבקש ממנו לעזוב את הכנסת ולהתפטר. מדובר על הרף של הטרדה מינית פיזית בהגדרה המשפטית. הסיפור הזה רק בתחילתו והשתיקה רועמת".