דור עובד, פעיל ימין בן 22 שנעצר אתמול בחשד כי איים לרצוח את שר החינוך נפתלי בנט על רקע פינוי עמונה, יישאר במעצר עד ליום ראשון, כך היום (חמישי) בית משפט השלום בירושלים, שהחליט להאריך את מעצרו של החשוד. מדובר במי שכבר הורשע בעבר באיומים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי החשד, החשוד פרסם בקבוצת וואטסאפ הנושאת את השם "לנקום ללא רחם", תמונה של דגל ישראל ובצמוד אליה רובה מסוג עוזי, כשהוא מוסיף את הכיתוב: "מישהו צריך לחסל את נפתלי בנט". 



חוקרי מחוז ירושלים עצרו את עובד בחשד לעבירות של הסתה ואיומים, הוא נחקר עד הלילה ועד שעות הבוקר וכאמור הובא לבית המשפט שם הוארך מעצרו.



"עובד נעצר ברביעי אחר הצהריים לאחר שנאספו נגדו ראיות בגין עבירות חמורות ובחקירתו שמר על זכות השתיקה" אמר בבית המשפט נציג המשטרה רס"מ אלון חבר. לדבריו, כנגד החשוד מאסר על תנאי בגין עבירות איומים לרצח על ראש הממשלה בנימין נתניהו, איומים וכן מספר הפרות של הוראה חוקית עת נשלח למעצר בית. "המסוכנות העולה מהחשוד היא גבוהה מאד לנוכח חומר החקירה והראיות" טען חבר בבית המשפט



טרם הפתיחה בחקירה התקבל אישור מפרקליטות המדינה.



אבטחה תוגברה סביב השר


בימים האחרונים תוגברה האבטחה סביב שר החינוך בנט, על רקע פינוי המאחז. ביום שני האחרון התבטא יו"ר הבית היהודי בנושא ואמר כי גובש מתווה חדש לפתרון לתושבים. בישיבת סיעת הבית היהודי אמר בנט כי "לאחר מאמצים מרובים מול ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה הצלחנו לגבש מתווה נפקדים טוב והארנו את עמונה על ההר. זה מתווה חדש שנותן אופק לתקופה ארוכה יותר ועם אופק להכיל את כל המשפחות עם פוטנציאל התרחבות בהמשך".

מחאה נגד פינוי עמונה. צילום:קרני אלדד


עוד הוסיף אז: "נגיש את המתווה לאנשי עמונה אני מאמין שנקבל את הסכמתם לשטח חדש על הרי עמונה בדרך של שלום וכך נבקש מבג"ץ אורכה כדי ליישם את המתווה. אני רוצה להדגיש שהעתקת ישוב כלשהו היא עוול ואנחנו כואבים אותו יחד עם התושבים. אבל בנסיבות שנוצרו הצלחנו להשאיר את עמונה על ההר לצד ההישג האדיר של הסדרה אסטרטגית של ההתיישבות בחוק ובמספר אפיקים משפטיים אסטרטגיים נוספים".

"הצמידו לנו אקדח לרקה"

רק הלילה הודיעו תושבי עמונה כי החליטו לדחות את הצעת הפשרה מטעם המדינה. היום בשעות הצהריים כינסו התושבים מסיבת עיתונאים במאחז, בה הם קראו לממשלה למצוא פתרון בנוגע למאחז.

יו"ר מטה מאבק עמונה, אביחי בוארון, אמר: "הקהילה שלנו חיה ותוססת, ואנו מצפים מהממשלה, למרות הקושי - להסדיר אותנו". לדבריו, "המדינה לא התחייבה לכלום והצמידה לנו אקדח לרקה. את בתינו הקרבנו, אבל לא נסכים להרס של נפש ילדינו". הוא ציין כי לאור אי הוודאות של המתווה שהוצע להם, החליטו הלילה תושבי עמונה לדחות אותו "ברוב מוחלט".