ארבעה עשורים עברו מאז שנחנכה כיכר דיזנגוף בטקס רב משתתפים. היום (ראשון) החלו עבודות ההכנה להריסת הכיכר, הנחשבת מאז ימי תל אביב הקטנה לאחד מסמליה הבולטים של העיר. פועלים שהגיעו למקום החלו לבצע עבודות פירוק של חלק ממזרקת האש והמים של יעקב אגם, ולאחר תום עבודות ההכנה, בימים הקרובים, המזרקה תוצא מהמקום, ותוצב שוב בכיכר שתיבנה בגובה פני הקרקע, זאת בדומה לכיכר ההיסטורית.



הדמיית כיכר דיזנגוף המחודשת

לאחר הוצאת המזרקה, יתבצעו עבודות הריסת הכיכר העילית ובסיומן יחלו עבודות שחזור הכיכר ההיסטורית, הכוללות גם עבודות תשתית. על פי הצפי, העבודות אמורות להימשך כשנה, ובמהלכן צפויים שיבושי תנועה קשים באזור. הסדרי התנועה החדשים ואישורם על ידי משרד התחבורה גרמו לעיכוב של למעלה מחודש בתחילת העבודות. מכשול נוסף שעמד בפני העירייה היה התנגדויות להעתקת עצי הפיקוס העתיקים, שנחשבו לחלק מהנוף מימיה הראשונים של הכיכר.



כיכר צינה דיזנגוף, על שם רעיית ראש העירייה הראשון מאיר דיזנגוף, הוקמה בשנת 1938, ונחשבה לחלון הראווה התרבותי של חיי הבילויים ברחוב דיזנגוף. בשל עומסי תנועה שנוצרו בזמנו הוחלט על ידי ראש העירייה לשעבר שלמה (צ'יץ') להט ז"ל להקים את הכיכר העילית.



אלא שבעיות התנועה והעומסים העצימו בשנים האחרונות וכחלק מהניסיון להחזיר את דיזנגוף לקדמת חלון הראווה התל אביבי הוחלט על שחזור הכיכר ההיסטורית והריסת הכיכר העילית שהפכה למפגע.