כוחות גדולים של צבא ביצעו הלילה (שני) פשיטה על בית מלאכה לייצור נשק, הגדול ביותר שנמצא עד כה. החשיפה בוצעה במרחב החטיבה המרחבית יהודה, בקומה תת קרקעית של בניין מגורים בעיר. מדובר באחד מבתי המלאכה הגדולים שנמצאו ביהודה ושומרון בשנה האחרונה. בעל המקום ובנו נעצרו ונלקחו לחקירה. 



"מצאנו חור בקיר והחלטנו להכניס את היד פנימה שם מצאנו מצבור עצום", מספר גורם בכיר בצה"ל. לדבריו של הגורם, "זה לא רק ייצור נשקים מאולתרים - זה מקום שמייצר רובי סער באיכות גבוהה". במסגרת המבצע, הכוחות עצרו את בעל בית המלאכה, ותפסו את כלל הציוד ששימש לייצור אמצעי לחימה. 


הנשק שאותר. צילום: דובר צה"ל
נחשף מפעל ייצור הנשק הגדול ביותר באיו"ש


צילום: דובר צה"ל


קנים, קפיצים, מחסניות ומחרטות 

במסגרת הפעילות נתפסו 12 מחרטות לייצור נשק, 70 קנים, מאות בתי הדקים, עשרות קפיצים מסוגים שונים, מאות סוגי תחמושת, 60 חלקי מכלול, עשרות סלילים, חמש מחסניות, שש ידיות נשקים ונשק M16 בייצור עצמי. "לא ראינו כמות וקצב כזה" אומר הגורם. "זו הפעם הראשונה שאנחנו מוצאים הוראות ייצור לנשקים כמו M16, נשק צלפים כשבתוך הפעולה שלנו החרמנו את כל המחרטות וכל האמל"ח נלקח".

בית המלאכה נמצא באזור התעשייה אל פאח, ובמהלך הפעילות נעצרו גם בעל הבית בנו. הגורם הבכיר הוסיף על מעצרם: "כששאלתי אותו מה עושים שם, הוא סיפר שהם מייצרים צינורות לחקלאות, אבל אז ירדנו אל מתחת לקרקע והבנו את המרחק ממה שהם מייצרים שם לחקלאות. אנחנו עדיין לא יודעים להגיד אם יש ארגון טרור מאחוריהם הם בשב"כ בחקירה ונבין בהמשך לאן היה מיועד הדבר הזה", הוא מבהיר.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בפעילות נוספת המתווספת למאות פעילות בשנה האחרונה, בה ניהל צה"ל את המערכה באמצעי הלחימה באיוש ובמסגרתה נתפסו 40 בתי מלאכה לייצור נשק ולמעלה מ-420 נשקים".  



פעילות הכוחות במהלך הפשיטה. צילום: דובר צה"ל



בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל: תקיפת עמדת חמאס

על רקע הפשיטה, צה"ל ביצע היום תקיפה במהלכה השמיד באמצעות טנק עמדה של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו בוצעה בתגובה לירי שבוצע קודם לכן לעבר כוח צה"ל, אשר עבד סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. באירוע הירי לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.