יפעת פלד, אמא של הקצינה מאיה שירתה ונטרלה את המחבל בפיגוע הדריסה אמש בירושלים זעמה הבוקר (שני) על ההשוואה שעושים פוליטיקאים למקרה אלאור אזריה. יפעת ספרה הבוקר לליאת רון ברדיו צפון שבתה נפגעה מהירי ושהיא סובלת מפגיעה קלה בשמיעה ונשארה להשגחה בבית החולים. במהלך הראיון יצאה פלד כנגד כל ההשוואות שמנסים לעשות בתקשורת עם מקרה אלאור אזריה.

"הבת שלי שנה שנייה בקבע, ארבע שנים בצבא. עברה עשרות מטווחים ואימונים והיא ידעה בדיוק מה היא עושה ותפקדה בדיוק כמו שדרשו ממנה ועשתה כל מה שלמדה לעשות", אמרה האם. "היא עבדה לפי הוראות פתיחה באש והיא יודעת בדיוק להבדיל בין מחבל מנוטרל ששוכב 11 דקות על הקרקע לבין מחבל שעוד רגע פוגע בחיילים שלה ובגלל זה היא תפקדה כמו שצריך וכל הצוות שלה תפקד כמו שצריך ואין קשר לאלאור אזריה".

"ירה במחבל מנוטרל". אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני
"ירה במחבל מנוטרל". אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני
בנוסף,תקפה האמא את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו בחר להתקשר למשפחה של אלאור אזריה כשקרה המקרה, והוא ירה במחבל מנוטרל. קיבלתי טלפונים ופניות כמעט מכל הפוליטיקאים חוץ מביבי. יאיר לפיד וסתיו שפיר, כולם מתקשרים לחזק אותנו ולחזק את מאיה. ביבי מצא לנכון להתקשר לאותה משפחה שהילד שלהם מרוב התלהמות שקיבל בבית או מרוב הסתה ירה במחבל על הרצפה, ולא להתקשר לבת שלי שסיכנה את החיים שלה וירתה במחבל בזמן אמת לפני הוראות פתיחה באש כמו שצריך והצילה הרבה מאד אנשים".