ממכתב שנשלח הלילה לשר הביטחון, שרת המשפטים ולפרקליט הצבאי הראשי מטעם צוות ההגנה של אלאור אזריה, עולה כי במהלך הפגישה בין אביו של אלאור לבין מח״ט כפיר אכן הוצע לאב להפגש עם עוזר הרמטכ״ל, ראש אכ״א, ואלוף פיקוד מרכז, וזאת על מנת לסגור איתו עסקת טיעון לגבי העונש. עורכי הדין טוענים במכתבם כי מח"ט כפיר אמר לאב כי קו ההגנה שבחר אלאור לא היה מוצלח ומזכיר קו הגנה של "סוכן מדיח" כלומר המח״ט לטענתם טען שעורכי דינו של אלאור הדיחו אותו לקו הגנה שפגע בו באופן חמור.



במכתב כותבים עורכי הדין של אלאור אזריה כך: "גילינו לתדהמתנו שנעשו פניות בלתי ראויות מצד גורמים בכירים בצבא לאביו של מרשנו על מנת לגרום לו להחליף את עורכי דינו וכן למנוע ערעור עתידי בתיק זה. שיאם בפגישה אמש בין אותם גורמים צבאיים לבין אביו של מרשנו בלשכת מח"ט כפיר. הדבר נעשה במחשכים מבלי ליידע את באי כוחו של הנאשם תוך שידול אביו של הנאשם בהצעות לפגישות ליליות ופגישות על אזרחי. מח"ט כפיר אף הציע לאביו של מרשנו להפגישו עם הסנגור הצבאי הראשי, עוזר הרמטכ"ל, ראש אכ"א ואלוף פיקוד מרכז עוד באותו לילה כדי ש"יישמע" את אותם אנשים מוסמכים וזאת על מנת לסגור עמם עסקת טיעון לפני שלב הטיעונים לעונש וכך להביא ל"סינדול" הערעור אשר עתיד להיות מוגש תוך פגיעה בזכויותיו הבסיסיות של מרשנו".



בתגובה מטעם דובר צה"ל נאמר אתמול: "דובר צה"ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי. דובר צה״ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה״ל. עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי. מטרת הפגישה הייתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".



הסוגיה הייתה גם בלב כנס מנהיגות שהתקיים אתמול בחיפה בו לקחו חלק בין היתר מפקד פיקוד הדרום האלוף אייל זמיר ומפקד חטיבת הצנחנים אל"ם נמרוד אלוני. "אזריה עבר עבירה פלילית" אמר בנחרצות האלוף זמיר. "צה"ל לא יכול להתפשר על ערכיו אחרת יאבד את המוסריות שלו. אם נחזור לשבועת החייל, שבה הוא נשבע לשמור אמונים למוסדות המדינה. במקרה הזה בית דין הוא מוסד של המדינה. אנו עוסקים במקצוע אלים מאוד, שופכים דם אדם, אבל למען מטרות נעלות וכל מי שנמצא בחדר דיונים בצה"ל רואה שני פלקטים - ערכי צה"ל ועקרונות המלחמה. צה"ל לא יתפשר על ערכיו וזה ירד למטה עד למפקדים בכל הרמות".
גם מפקד חטיבת הצנחנים אל"ם נמרוד אלוני דיבר בכנס בנושא. "דיברתי עם מאות חיילים על הפרשה. לא רק על מה שחוקי או לא, אלא מה מוסרי, מה אנו רוצים כצבא" אמר אלוני. "היו דיונים נוקבים וחיילים הביעו דעה קשה, גם אחרת מזו שלנו המפקדים. לא כולם חייבים להסכים, אבל אם רוצים להיות חלק מצבא המגן של ישראל, צריך להיות חלק מסל ערכיו" סיכם מח"ט הצנחנים.