קטאר מתווכת בין ישראל וארגון חמאס בנוגע לעסקת חילופי שבויים, כך לפי דיווח הבוקר (רביעי) בעיתון הערבי "כל אל ערב" היוצא לאור בנצרת. הדיווח מציג ציטוטים מפי גורם בחמאס, לפיו קטאר מנהלת מגעים בין הצדדים במטרה לחתום על עסקה חדשה, בה יהיו כלולים גם החיילים הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל והאזרח אברה מנגיסטו.



על פי הדיווח, ישראל הסכימה לתנאי שהציב חמאס לשחרר את כל האסירים המשוחררים בעסקת שליט שנעצרו מחדש ב-2014 במהלך צוק איתן. זאת, בתנאי שהם יגורשו לרצועת עזה או לקטאר. עוד צוין כי ארגון חמאס סירב לתנאי זה.



לאחרונה רמז אחד מראשי חמאס כי אחד החיילים נמצא בחיים, אך בארגון העזתי מסרבים לתת פרטים נוספים. מוקדם יותר אמר המנהיג הבכיר בחמאס מחמוד א-זהאר, כי מה שיש בידי חמאס יכריח את ישראל להיענות לדרישות שלה במלואן. בתוך כך, ראש סיעת חמאס בפרלמנט הפלסטיני סלאח ברדאוויל, הכחיש כי קטאר מתווכחת בין חמאס וישראל, אולם הוסיף כי ישנם מגעים בין הצדדים.



הקבינט: גופות מחבלי חמאס לא יחוזרו, אלא ייקברו בישראל

רק בתחילת החודש התכנס הקבינט מדיני ביטחוני ודן בדרכים להשבת גופות חללי צה"ל והאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, והחליט פה אחד על תוכנית פעולה לקידום הנושא. חברי הקבינט החליטו כי גופות מחבלים של חמאס לא יוחזרו לידי ארגון הטרור השולט ברצועת עזה, אלא ייקברו בשטח ישראל.



שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין ז"ל שגופתו מחוזקת בידי חמאס מאז צוק איתן, שוחחו בעקבות ההחלטה עם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה תא"ל אליעזר טולדנו, ועם שליחו של ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים ליאור לוטן. בעקבות השיחה נמסר ממשפחת גולדין: "אנחנו לא מחלקים צל"ש למי שהחליטו לפעול מעט מדי ומאוחר מדי. במשך שנתיים וחמישה חודשים לא נעשה דבר כדי לקדם את חזרתם של אורון והדר מסג׳עייה ורפיח חזרה הביתה".



משפחת גולדין באזכרתו של הדר ז"ל. צילום: אבשלום ששוני



עוד הוסיפה המשפחה: "על פניו, תוכנית הפעולה שעליה הוחלט פה אחד בקבינט עוסקת בנושאים החשובים שיכולים להיות מנוף לחץ על החמאס. אבל על ראש הממשלה מוטלת האחריות להפוך את ההחלטה לעשייה ובנוסף אנו מצפים כי יהיה קיים מנגנון ברור של החמרה והחרפת הצעדים מול חמאס בכל הפעולות בהם הממשלה אמורה לפעול כעת".



משפחתו של סמ"ר אורן שאול ז"ל, גופתו נמצאת גם היא בידי חמאס, אמרה בתגובה: "כבר נואשנו מדיבורים של ממשלת ישראל בנושא וממתינים למעשים אופרטיביים. מבחינתנו לא השתנה כלום ואנו ממתינים שראש הממשלה יקבל החלטה מנהיגותית ויחזיר את סמ״ר אורון שאול מסייעת 13, הביתה מהמלחמה.