מלניה טראמפ כבר מתחילה להתכונן לטקס ההשבעה של בעלה, דונלד, בו יהפוך חגיגית לנשיא ארה"ב בוושינגטון. עד לפני מספר שבועות, הודיעו מעצבי אופנה רבים שמתנגדים לדעותיו של טראמפ, כי לא ילבישו את מי שעתידה להיות הגברת הראשונה של ארה"ב, ולא יתפרו לה שמלות לקראת ההשבעה. אבל ככל שהטקס מתקרב, כך מסתמן שכמה מהם נסוגו, ואפילו יש תחרות מי יקבל את התפקיד הנכסף להלביש את אשתו הדוגמנית של נשיא ארה"ב הנבחר. 



צל דעותיו של טראמפ בהחלט משליך על בני משפחתו ועל אספקטים רבים, אישיים ופוליטיים כאחד. לטקס ההשבעה ב-20 בינואר קיווה טראמפ כי סר אלטון ג'ון ישיר בטקס המדובר, עד שהזמר הודיע שהוא לא מוכן להופיע בטקס השבעתו של הנשיא הנבחר. גם להקת הרולינג סטונס פסלה עצמה. מי שהתנדבה להופיע הייתה דווקא שחומת העור, אזליה באנקס, שלא היססה לחגוג את ניצחונו של טראמפ, ואף נמנית עם תומכיו.  



 "בלי לשאול אף אחד"



כאמור, גם מלניה נתקלה בקשיים. כשפנתה אל מעצבי העל בבקשה שיתפרו לה שמלה לטקס ההשבעה, נתקלה בסירובים רבים. בין אלו שסירבו נמנה טום פורד, שהלביש את מישל אובמה בשנת 2011, בעת ביקורה בבקינגהם פאלאס למפגש עם הנסיך וויליאם ואשתו, קייט מידלטון. פורד טען כי גם לא היה תופר שמלה להילרי קלינטון, מה שמסתמן כחצי נחמה למשפחת טראמפ. מעצב נוסף שהיה חבר של השניים, אנדרה לאון טאלי, סירב אף הוא, ובאותה נשימה, גם המעצבים פיליפ לאם ומארק ג'ייקובס.



בתוך כך, הסופרת ג'ין שפירו, חברה קרובה של משפחת טראמפ, גילתה שלפחות ארבעה מעצבים רוצים מאוד להלביש את הגברת הראשונה לעתיד. שפירו טוענת שאולי לא מדובר במעצבים הראשונים בארה"ב, אבל הם יכולים להתפרסם על הגב שלה ולהפוך מובילים בתחום.



אחד המעצבים הכי מפורסמים, טומי הילפיגר, הביע דעתו ואמר כי הוא לא מבין איך מעצבי צמרת האופנה לא רוצים להלביש את אחת הנשים הכי אטרקטיביות בעולם: "היא אישה יפהפייה. כל מעצב היה גאה להלביש אותה, ואם לא, אז אני לא חושב שיש בעיה למלניה לשאול את כרטיס האשראי של בעלה וללכת ל"ברגדורף גודמן' (אחד המעצבים הכי מפורסמים בעולם) ולרכוש מה שהיא רוצה בלי לשאול אף אחד".



דונלד ומלניה. צילום: רויטרס



טראמפ הודיע במסיבת עיתונאים שערך הערב טרום כניסתו לבית הלבן, כי את עסקיו הוא משאיר לבניו, דון ואריק. איוונקה, בתו, צייצה בחשבון הטוויטר שלה זמן קצר לאחר מכן כי היא מתכוונת לקחת הפסקה מהעסק המשפחתי, תוך העתקת מגוריה לוושינגטון.