"אין לי שום עסקים עם רוסיה, אין לי שום הלוואות מול רוסיה, הרגשתי צורך לצייץ את זה ולהדגיש את זה", כך אמר היום (רביעי) הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. במסיבת עיתונאים שקיים, כשבוע וחצי לפני השבעתו, הוא אף חשף: "לאורך הסופ"ש האחרון הוצעו לי שני מיליארד דולר לעשות עסקה בדובאי עם יזם מזרח תיכוני' אבל סירבתי והחלטתי שאני לא צריך את זה". 



טראמפ התייחס לאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו, החומה בין ארה"ב ומקסיקו, וטען כי היא אכן תתממש: "אנחנו נבנה חומה ומקסיקו תשלם עליה. אני יכול לחכות שנה וחצי למשא ומתן אבל אני לא רוצה לחכות. סגני מייק פנס כבר משיג אישורים לבנייתה. לא מתאים לי לחכות שנה וחצי" .



הנשיא הנבחר טען כי "יכולתי להמשיך לנהל את האימפריה שלי אבל לא רציתי לעשות את זה" הוא הוסיף כי העביר את השליטה בחברות שברשותו לילדיו. בנוסף תקף טראמפ את תוכנית "אובמה-קר" וטען כי מדובר "בקטסטרופה". לדבריו, "אנחנו נמחק אותה במהרה ונחליף את אובמה-קר. נעשה תוכנית יקרה פחות וטובה יותר". 



"סי.אן.אן ישלמו ביוקר על הפרסומים" 


על הפרסומים ביממה האחרונה לפיהם רוסיה מחזיקה עליו מידע רגיש אמר: "אני חושב שזו בושה. סוכנויות המודיעין שחררו מידע לא נכון, זו בושה וזה דבר שהיה קורה בגרמניה הנאצית. זה מידע לא נכון ומזויף ששוחרר לציבור האתר 'באזז פיד' זה זבל והם ישלמו ביוקר, וגם סי.אן.אן שדיווחו על זה".



טראמפ הוסיף: "השטויות שוחררו אולי על ידי המודיעין האמריקאי, ואם זה המקור אז זה דבר חמור. זה לעולם לא היה צריך להתפרסם. זה שטויות שהגיעו מאנשים חולים". הנשיא הנבחר הוסיף: "אני רוצה לומר מילה טובה לארגוני חדשות שלא פרסמו את הדברים והוכיחו שהם בסדר מהבחינה הזו. אנו רואים אתכם היום באור חיובי יותר" .



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



הנשיא הנבחר התייחס לקשר שלו עם הנשיא הרוסי פוטין: "אם פוטין יבחר לאהוב את טראמפ אני לא אתנגד לזה, זה יהיה נכס. אני לא יודע אם אני והוא נסתדר, אי אפשר לדעת". טראמפ עקץ את יריבתו הדמוקרטית ואמר: "אתם מאמינים שהילרי הייתה באמת קשוחה יותר ממני מול פוטין? תעשו לי טובה". 



הנשיא הנבחר אמר כי "יש רוח חדשה שהרבה אנשים אמרו לי שהם לא ראו מעולם". הוא הבטיח כי "אני אהיה מספק העבודה הטוב ביותר אי פעם. אני חושב שנעשה עבודה נפלאה, יש לנו כשרון ופוטנציאל גדול". טראמפ התייחס לטקס ההשבעה שלו, שכבר הצליח לייצר כותרות רבות לאחר שאמנים רבים סירבו להשתתף בו. "יהיה לנו יום מאוד אלגנטי ביום ההשבעה, יום מאוד יפה עם המון קהל. יהיו הרבה אנשים, כי זו תנועה שאנשים לא ראו אותה לפני, זו תנועה שאפילו הסקרים לא ציפו לה". 

מוקדם יותר היום פתח טראמפ במתקפת ציוצים שהופנו בעיקר לסוכנויות המודיעין בארצו בעקבות הדיווחים שפורסמו בתקשורת האמריקאית לפיהם סוכנים רוסים מחזיקים במידע אישי ומביך אודותיו, בו בין היתר תיעוד שלו במפגש עם יצאנית. "האם אנו חיים בגרמניה הנאצית"? שאל טראמפ באחד מהציוצים, והוסיף: "סוכנויות מודיעין לא צריכות להרשות לעצמן 'הדלפת' חדשות מזויפות מסוג זה". 



מספר דקות קודם לכן כתב: "אין לי שום דבר עם רוסיה, לא עסקאות, לא הלוואות, לא כלום". לדבריו, "ניצחתי בבחירות בקלות והיריבים הנבזים שלי ניסו להקטין את הניצחון עם חדשות מזויפות. זה מעציב אותי".




צילום: רויטרס



הטענות לפיהן רוסיה מחזיקה במידע מביך ואישי על נשיא ארצות הברית המיועד נשמעו כבר במהלך הלילה. כמה שעות לאחר מכן הוציאו הודעת הכחשה גורפת מצד רוסיה. בהודעה מטעם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נכתב כי הטענות "מזויפות לגמרי". פסקוב הדגיש כי מוסקבה לא עוסקת באיסוף מידע כזה ואמר כי הדיווחים הללו הם "ניסיון נוסף לפגוע ביחסים בין המדינות".



כזכור, במהלך הלילה דווח כי מסמכים מסווגים שהוצגו לנשיא ארצות הברית הנוכחי ברק אובמה, ולנשיא הנבחר טראמפ, עלה כי בידי גורמים רוסים יש מידע אישי ופיננסי, כולל תיעוד של הנשיא הנבחר מלפני כמה שנים, כשהוא מבלה עם יצאניות בבית מלון במדינה. במהלך התדרוך, הוצג בפניהם תקציר בן שני עמודים, בו אף נכתב על המעורבות הרוסית בבחירות 2016.