"זו התנהלות של משטרים חשוכים. הם פוחדים מאוד מערעור - ויש לזה סיבה", כך אמר הערב (רביעי) פרקליטו של אזריה, אייל בסרגליק, על הצעתו של מח"ט כפיר לאביו של אזריה, כפי שנחשפה בחדשות ערוץ 2. 

בסרגליק תקף בראיון לגלי צה"ל את מח"ט כפיר ואמר: "אני רק מזכיר שזה אותו מח"ט שלא טרח להרים טלפון לחייל ולהתעניין בשלומו". 

הערוץ חשף הקלטה של שיחה בין מח"ט חטיבת כפיר, גיא חזות, לבין אביו של החייל היורה, צ'רלי אזריה. בשיחה, שהתקיימה השבוע, חזות מציע לאזריה האב לשמור על פרופיל נמוך, לא לערער על החלטת בין הדין הצבאי, ובתגובה - צה"ל יגן עליו. במהלך השיחה, העסקה שהציע צה"ל לאזריה כללה פגישות עם ראש אכ"א ואלוף פיקוד המרכז, החלפת צוות ההגנה, עונש מאסר קצר ורישיון לנשק למטרות הגנה עצמית. 



"פוחדים מערעור". אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני
"פוחדים מערעור". אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני



את השיחה התחיל המח"ט באומרו: "אם יש משהו שאני מצטער עליו בכל האירוע הזה, זה שלא הצלחתי להיפגש איתך עד היום". 



צ'רלי אזריה: "אבל 10 חודשים אחי, עכשיו אתם אומרים 'הוא החייל שלנו'?"



מח"ט גיא חזות: "אני גם אומר בצורה ברורה. אני לא מייצג רק אותי, גם את הצבא". 



מח"ט גיא חזות: "אני יכול להגיד לך, עם חברים משפטנים ומה שקראתי ולאור פסק הדין הכול כך יצוק כמו שהוא ניתן. הסיכויים שערעור כזה יתקבל, עוד פעם לא אני אומר, אני לא מבין בזה, זה מה שאומר פה סופר (המתווך), הם קלושים ואז מה?!".



במהלך השיחה, אזריה התעקש על ערעור, ואמר כי הוא לא מסתפק במגעים על עונש מופחת: "אני לא מוכן שלבן שלי בגיל 21 יהיה סעיף על הריגה בזמן ששירת את המדינה והוא לא עשה כלום. לא הייתה לי בעיה עם כל זה אם לא היה סעיף הריגה, אני לא רוצה לגרום נזק לצבא. כשאני שומע חיילים שמתקשרים אליי ואומרים לי, 'תשמע, אני לא יודע מתי אסור לירות ומתי מותר'. אני לא רוצה את הנזק הזה. כואב לי הלב על פיגוע הדריסה בירושלים השבוע". 



צה"ל, בתגובה לדבריו של אזריה, מנסה בכל מחיר להימנע מערעור ומציע עסקת טיעון, שלמעשה היא עסקת חבילה. אלאור יזכה לציון לשבח בטיעונים לעונש, ובעתיד אף תינתן לו האפשרות להחזיק אקדח ברישיון, למרות שהורשע בהריגה. 



מח"ט גיא חזות: "אל תחליט עכשיו, בוא תשב עם הסנגור הראשי הצבאי, בוא תשב". 



צ'רלי אזריה: "בחיים הוא לא יוכל להחזיק אקדח, מי יבטיח לי שלא מנסים לפגוע בו?". 



מח"ט גיא חזות: "צ'רלי, את הכל אפשר לפתור". 



צ'רלי אזריה: "מה מוכנים לעשות לבן שלי? בלי עונש, שישתחרר הביתה?"



מח"ט גיא חזות: "אני לא באתי להציג לך את העסקה, זה לא אני, אני לא הגורם לך. לא יכול להגיד לך כמה. אני רק רוצה, בוא נתחיל בערוץ הזה, תבדוק אותי"



צ'רלי אזריה: "הבאתי את שני התנאים. אני לא רוצה שהבן שלי ישב יום אחד, מספיק 10 חודשים של עינוי". 



מח"ט גיא חזות: "אני לא רוצה להשלות אותך, זה לא יסתיים בלי תקופה בכלא. הכל שאלה של אלטרנטיבות".



בהמשך, חזות המשיך ללחוץ על אזריה לתת תשובה שתספק את צה"ל, ומנסה להניע את התהליך. "אני מציע שנמשיך מפה לפגישה נוספת עם הגורמים שאמרתי. אפשר לתאם את הפגישה להלילה. יש לך יכולת?", אמר. אזריה, שרצה לחשוב על ההצעה ולא היה מעוניין להחליט במקום, הגיב בהיסוס. 



כאמור, צה"ל טען לכל אורך הדרך שהוא לא מתערב בהליך המשפטי, אך ההקלטות שנחשפו הערב מעמידות את הגרסה הזו בספק גדול. ככל הנראה, הוא חושש מהציבור הרחב ומהנזק החמור שהפרשה עלולה לגרום לצבא. כמו כן, במידה ומשפחת אזריה תערער, הערעור יגיע בסופו של דבר לרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שנמצא בראש הפירמידה. אם הוא זה שיחתום בסופו של יום על הפחתה בעונשו של החייל היורה, הסיטואציה תעמיד את צה"ל במצב לא נוח