הפרשה רק מסתעפת: מחבר הדוח שבו נטען כי הרוסים מחזיקים בתיעוד מביך של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הוא כריסטופר סטיל, קצין לשעבר בסוכנות הביון הבריטית (MI6). כך מסרו גורמים המעורבים בפרטי הפרשה, על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".
סטיל, כיום מנהל חברת המודיעין העסקי הלונדונית Orbis, חיבר, על פי הדיווח, את הדוח שבו נטען כי בידי הרוסים תיעוד של טראמפ בעת ששהה במלון במוסקבה עם יצאניות ב-2013. המודיעין האמריקני קבע כי הרוסים עלולים להשתמש במידע כדי לסחוט את טראמפ.

טראמפ התייחס אמש במסיבת עיתונאים לדיווחים לפיהם רוסיה מחזיקה עליו מידע רגיש ואמר: "אני חושב שזו בושה. סוכנויות המודיעין שחררו מידע לא נכון, זו בושה וזה דבר שהיה קורה בגרמניה הנאצית. זה מידע לא נכון ומזויף ששוחרר לציבור האתר 'באזז פיד' זה זבל והם ישלמו ביוקר, וגם סי.אן.אן שדיווחו על זה".

טראמפ הוסיף: "השטויות שוחררו אולי על ידי המודיעין האמריקאי, ואם זה המקור אז זה דבר חמור. זה לעולם לא היה צריך להתפרסם. זה שטויות שהגיעו מאנשים חולים". הנשיא הנבחר הוסיף: "אני רוצה לומר מילה טובה לארגוני חדשות שלא פרסמו את הדברים והוכיחו שהם בסדר מהבחינה הזו. אנו רואים אתכם היום באור חיובי יותר" .

הנשיא הנבחר התייחס לקשר שלו עם הנשיא הרוסי פוטין: "אם פוטין יבחר לאהוב את טראמפ אני לא אתנגד לזה, זה יהיה נכס. אני לא יודע אם אני והוא נסתדר, אי אפשר לדעת". טראמפ עקץ את יריבתו הדמוקרטית ואמר: "אתם מאמינים שהילרי הייתה באמת קשוחה יותר ממני מול פוטין? תעשו לי טובה".