הפרטים שנחשפים על החקירות הפליליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים לעורר סערה במערכת הפוליטית, אולם נראה שלא הרבה חברי כנסת ושרים יוצאים להגנתו. אחד מאלה שכן מסנגר על על נתניהו הוא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. בשיחה הבוקר (חמישי) עם ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM הוא נשאל מדוע אף אחד לא יוצא להגנתו של ראש הממשלה וענה כי גם הוא חושב שזה לא בסדר. "ביקשנו מהשרים להגן על ראש הממשלה אבל כל אחד עושה את השיקולים הפוליטיים שלו", אמר.





על החקירות עצמן נגד נתניהו, אמר ח"כ ביטן כי אף אחד מהתיקים הוא לא עבירה פלילית. לדבריו, "אין נורמה שאומרת שאסור לקבל מתנות ולכן לא יכולה להיות עבירה פלילית, יכול להיות ויכוח ציבורי אבל לא יותר מזה".



ח"כ ביטן התייחס לקולות מהפרקליטות לפיהם יש ראיות מוצקות נגד נתניהו, ואמר: ,אני לא יודע מי מדליף ואם יש ראיות. כל אדם עומד בפני עצמו". על החקירה עצמה אמר יו"ר הקואליציה, כי "מרחו את זה על גבי שמונה שנים שזה ייראה הרבה. אני לא מקבל מתנות כי אין לי חבר מיליארדר. צריך להמתין להחלטה של היועמ"ש ורק לאחר מכן תשאלו אותי שאלות". 



שיחות גישוש. נוני מוזס. צילום: פלאש 90
שיחות גישוש. נוני מוזס. צילום: פלאש 90



גם לפרשת נוני מוזס התייחס ביטן: "אם זה נכון שנתניהו הקליט את השיחות עם מישהו מטעמו, אני לא מאמין שנתניהו יפיל את עצמו. הוא אמר 'יהיה בסדר', ואני אומר לך שהמילה יהיה בסדר זה מטבע לשון של כל הפוליטיקאים, זה לא אומר שהם מתכוונים שיהיה בסדר, זה לא אומר שהוא יעשה פעולה כדי ליישם את מה שהם אומרים. אני לא יודע מה נתניהו אמר בחקירה. אולי רצה לומר שנוני מוזס לא בסדר. מדובר פה בשיחות רקע לדעתי, שיחות גישוש של שני אנשים שהם אויבים והם שוחחו בעניין האישי ולא בהכרח לגבי העיתון. צריך לראות את זה כשיחות רקע וגישוש". 



ביטן הוסיף כי לדעתו ראש הממשלה יצליח לצאת מהפרשות האלה בשלום: "אני חושב שלא יהיה כתב אישום ולא תהיה עבירה פלילית".