שלושה ימים אחרי שהושבע כנשיא ארצות הברית, החל דונלד טראמפ לקיים את הבטחותיו בנושא הכלכלי. אחרי שנפגש עם ראשי חברות גדולות על מנת לדון שהשארת מפעליהן בארצות הברית, עבר טראמפ לחדר הסגלגל וחתם על צו נשיאותי המורה על סיום השותפות הטרנס-פסיפית, עליו חתם קודמו בתפקיד, ברק אובמה.

מדובר במהלך סמלי בעיקרו, שכן סביר להניח שהחוק שמכניס את ההסכם לתוקף לא היה עובר בקונגרס, אולם הוא מאותת כי דבריו של הנשיא במהלך מסע הבחירות היו יותר מסתם דיבורים. 

מלבד זאת, חתם הנשיא גם על צו במורה לשאת ולתת מחדש על הסכם הסחר הצפון אמריקאי (נאפט"א), בין ארצות הברית, מקסיקו וקנדה. במהלך הקמפיין אמר טראמפ כי יפתח את ההסכם שנחתם בעת כהונתו של הנשיא ביל קלינטון, והבהיר כי חברות אמריקאיות שיבנו מפעלים מעבר לגבול ייענשו באמצעות תשלום מסים כבדים. 
הבטחה כלכלית נוספת שמימש הנשיא, היא הכרזה על קיצוץ משמעותי במסים המוטלים על מעמד הביניים בארצות הברית, וכן קיצוץ במס שמוטל על החברות הקטנות. 

במהלך שיחתו עם התעשיינים הבכירים, אמר טראמפ כי "מה שאנחנו רוצים זה סחר הוגן. אנחנו נתייחס בהגינות למדינות, אבל הן חייבות להתייחס אלינו בהגינות".

צו נוסף עליו חתם טראמפ, הוא החזרת האיסור על סיוע או מימון פדרלי ארגונים לא ממשלתיים בינלאומיים המספקים או מקדמים הפלות. באופן אירוני, הצו הוצא ביום השנה ה-44 להחלטת בית המשפט העליון בארצות הברית בתיק רו נגד ווייד, שהפכת את ההפלות לחוקיות.