היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוקל לשנות את החלטת קודמו בתפקיד, יהודה וינשטיין, לסגור את התיק נגד השוטר שהכה את החייל דמאס פיקדה. כך עולה מתגובת המדינה לבג"ץ שהגישו פיקדה וארגון "טבקה – צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה". משרד המשפטי הודיע לסנגוריו של השוטר, כי הוא יזומן לשימוע, בסיומו יוחלט האם יש מקום לפתוח מחדש את התיק ולהגיש נגדו כתב אישום.
 
בהודעת היועץ, שהועברה לבית המשפט, נכתב כי "לאחר שבחן את הבקשה לעיון מחדש, תוך הידרשות לטענות שהושמעו במסגרת הבקשה בכתב ובעל פה ובחינת מכלול הנתונים בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות קיום מספר דיונים עם אותם גורמים בנושא, הוא שוקל לשנות את ההחלטה בנוגע לסגירת תיק החקירה, בכפוף לשמיעת טיעוני באות כוחו של השוטר הנילון".

אירוע הכאתו של פיקדה תועד במצלמות אבטחה. הסרטון חשף קרע עמוק בין המשטרה לבין הקהילה האתיופית והוציא אלפים לרחובות להפגנות. בסרטון נראה שוטר ממרחב איילון של משטרת מחוז תל אביב מכה את החייל הישראלי ממוצא אתיופי, בזמן שמתנדב במשטרה מסייע לו. 
 
תלונה שהוגשה למחלקה לחקירות שוטרים נבדקה, אולם ביוני 2015 הודיע יהודה וינשטיין, על דעת מח"ש ופרקליט המדינה, כי החליט לסגור את התיק הפלילי ולהעביר את הטיפול במקרה למחלקת המשמעת במשטרה. אולם מתגובת הפרקליטות, שהוגשה היום לבית המשפט, עולה כי נגד השוטר לא ננקט כל צעד בעקבות האירוע, אף לא במישור המשמעתי בתוך המשטרה. 

תגובת עמותת טבקה - צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה: "עמותת טבקה מברכת על החלטת היועמ"ש לנקוט בהליך של שימוע כלפי אחד השוטרים המעורבים שנהגו באלימות ללא סיבה הנראית לעין כלפי החייל דמאס פיקדה".

"החלטה זו למעשה באה לאחר מאמץ מתמשך ופגישות רבות הן עם ראש מח"ש מר כרמל והן עם היועמ"ש הקודם מר וינשטיין וכן עם היועמ"ש הנוכחי ד"ר אביחי מנדבליט ובא כוחו של החייל דמאס פקדה, עו"ד אייל אבולפיה ועו"ד מהמחלקה המשפטית של עמותת טבקה בהובלתו של עו"ד ד"ר דן מירקין, אנו תקווה שהחלטה זו תוביל בסופו של דבר לעשיית צדק".
 

לפניות לכתבת: [email protected]