השותה הישראלי כמעט ולא שמע על טקילה "מילגרו" (MILAGRO). בישראל מותגי הטקילה קוארבו וסאוזה מוכרים הרבה יותר. שלא כמו המותגים שהזכרתי, טקילה מילגרו עשויה 100% אגבה כחולה (הצמח שהוא הבסיס למשקה המקסיקני). בשבוע שעבר הגיע לישראל היימה סאלאס, שגריר מילגרו בעולם. את מילגרו הקימו בשנת 1998 שני יהודים מקסיקנים, שהחליטו להשקיע בעיקר בחומרי הגלם של המוצר; את כל האגבות מגדלים בהרים של חליסקו, אחת ממדינות מקסיקו, שם האגבה מתוקה במיוחד ועשירה בטעמים. לאחר קציר האגבה, הפקעות נקלות בתנורי ענק מסורתיים, העשויים חמר.



התהליך האטי מבטיח שטעמה המורכב של האגבה יישמר בטקילה עצמה. לאחר מכן עובר הנוזל המצומצם להשריה של 72 שעות עם סוכר ושמרים. הסוכר הופך לאלכוהול, ומכאן ממשיכים לתהליך הזיקוק. הזיקוק של מילגרו שונה גם הוא, בשל היותו בן שלושה שלבים - שני זיקוקים בדודים ושלישי בעמוד מיוחד, זאת כדי להבטיח את איזון הטעמים.



שלושה סוגי טקילה מייצרת מילגרו: סילבר, רפוסדו ("לנוח" בתרגום חופשי) ואנייחו (מיושן). מכל סוג מייצרים שתי טקילות שונות, אחת זולה ואחת ויוקרתית, המתהדרת בתוספת "סלקטד בארל" (חבית נבחרת). כולם מתהדרים ב־40% אלכוהול. הסילבר, הראשונה והפשוטה ביותר, היא טקילה שלא יושנה אפילו יום. מהייצור עברה לבקבוק. זוהי טקילה טובה כבסיס לקוקטיילים ולשתייה בשוט. 129 שקלים מחירה.



הסילבר סלקטד שהתה בחביות עץ אלון אמריקאי ישנות לאחר ששהה בהן וויסקי כ־30 יום. היא בעלת גוף ועומק, עם טעמי וניל וסיומת מתקתקה. 280 שקלים והיא שלכם. עברנו לרפוסדו, המיושנת בחביות עץ אלון אמריקאי במשך שישה חודשים. היא טבעית, נקייה, בעלת ריח מתקתק שמתערבב בטעמי קרמל. הרפוסדו סלקטד בארל רזרב יושנה במשך שמונה חודשים. באף מורגשים תפוזים, תבלינים, עץ וקצת שמרים. יש גם רמז לדבש ועישון עדין. 330 שקלים בשבילכם.



קינחנו באנייחו. לפי החוק המקסיקני, כדי שטקילה תוכל להיקרא אנייחו, היא חייבת להיות מיושנת בין שנה לשלוש שנים בחביות שלא עולות על 600 ליטרים נוזל, כדי להבטיח את איכות המשקה. החביות של מילגרו מכילות 200 ליטרים כל אחת. האנייחו מיושנת במשך 18 חודשים. טקילה מתקתקה עם ניחוחות וניל מודגשים, רכה מאוד בפה. האנייחו סלקטד עשירה בניחוחות טופי וקרמל, חזקה מאוד באף ומחליקה בגרון, והיא מזכירה מעט וויסקי עם סיומת ספייסית. 159 שקלים בלבד.



מילגרו סלקטד בארל רזרב אנייחו מיושנת במשך שנתיים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. היא עשירה מאוד בטעמים וריחות, העץ מורגש היטב, והיא בעלת עישון עדין עם מעט מתיקות. זהו בהחלט המשקה האולטימטיבי לאחר ארוחה. מחיר: 350 שקלים.



אז מהי הטקילה הטובה עבורכם? זה תלוי במספר גורמים. קודם כל, בעונה. בקיץ הישראלי הרותח, אולי תעדיפו את הבלנקו הקלילה יותר, בצ'ייסר או שוט או בכלל כבסיס לקוקטייל, כמו מרגריטה. לחורף יתאימו יותר הרפוסדו והאנייחו עשירות הטעמים, ואותן אולי תעדיפו דווקא לשתות לאט, בכוס, בשלוקים קטנים, כתחליף מעניין לוויסקי. איך שלא תעשו את זה, תנסו להשיג סומבררו. אם כבר לשתות כמו מקסיקני, אז עד הסוף.



 מייד פור יזראל  



298 בקבוקי גלנליווט סינגל קאסק ממוספרים יוצעו למכירה בערבים בלעדיים שיתקיימו במוזיאון הוויסקי במתחם שרונה בתל אביב



ישראל היא שוק קטן על המפה העולמית, ובדרך כלל אנחנו אוהבים להתלונן שדברים מגיעים אלינו באיחור, אם בכלל. השקת אייפון, הקרנה של סרט שובר קופות וכולי. לכן, חובבי האלכוהול בארץ ממש התרגשו לקבל את הבשורה המשמחת: וויסקי סינגל קאסק (חבית בודדת) חדש מבית גלנליווט נוצר ובוקבק עבור השוק הישראלי בלבד.



במסגרת המהלך, גלנליווט ביקבקה חבית באופן מיוחד עבור הצרכן הישראלי ויצרה 298 בקבוקי גלנליווט סינגל קאסק ממוספרים, אשר יוצעו למכירה בערבים בלעדיים שיתקיימו במוזיאון הוויסקי במתחם שרונה בתל אביב. המהלך קרם עור וגידים בשיתוף עם חטיבת האלכוהול של טמפו, והוויסקי הממוספר הזה נוצר עבור קהל חובבי הוויסקי, המעוניינים בביטוי נדיר הרווי במורשת של המזקקה הנודעת שבמחוז ספייסייד שבסקוטלנד. הוויסקי מבוקבק היישר מהחבית שבה התיישן, מה שמניב שילוב בין הנוזל, החבית ותהליך היישון.



מהדורת הסינגל קאסק בוקבקה לאחר 15 שנות יישון בחוזק חבית 59.7% ללא סינון בצינון, וזאת כדי להפיק את הביטוי הטהור ביותר לסגנון של גלנליווט וליצור את החוויה הקרובה ביותר ללגימה היישר מן החבית. במסגרת השקת גלנליווט סינגל קאסק בארץ, יתקיימו שלושה ערבי טעימות במוזיאון הוויסקי במתחם שרונה, בהם יוכל הקהל ליהנות מטעימת הסינגל קאסק בעלות של 75 שקלים ומזכות ראשונית למעוניינים ברכישת אחד מהבקבוקים הממוספרים.


15 שנות יישון. גלנליווט סינגל קאסק
15 שנות יישון. גלנליווט סינגל קאסק



מספר המקומות מוגבל. ניתן לרכוש כרטיסים דרך מוזיאון הוויסקי בטלפון 03-9551105 מחיר לבקבוק: 1,500 שקלים




 אדום עולה 


קב' הרי גליל משיק את הגרנאש, יין אדום בוהק, עשיר בניחוחות פרי אדום ומתקתק ושונה בטעמו בנוף "היינות הישראליים". זהו בציר שני של היין, העשוי 100% ענבי גרנאש, וענביו מגיעים מחלקת כרמים שניטעה ב־2009 בכרם יראון. כמות הייצור שלו היא קטנה מאוד, והוא מיועד למכירה רק במסעדות.


אזור הגידול של יין הגרנאש הוא הרי הגליל העליון והוא בעל הרכב זני 100% גרנאש.



תהליך הייצור: תסיסה על קליפות בטמפרטורה של כ-26 מעלות במשך שבעה ימים. אלכוהול % 14.5. את היין יש לאחסן במקום קריר וחשוך ומומלץ להגישו בטמפרטורה של 18°-16° צלזיוס. מחירו במסעדות – בין 120 ל־130 שקלים.