ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם כתבים הערב (רביעי) על פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "פגשתי במהלך חיי לא מעט נשיאים, ולפי הפגישה יש כאן ידיד שמעולם לא היה. טראמפ הגדיר כי זהו 'יום חדש'", אמר נתניהו. 

נתניהו פירט על תוכן שיחתו עם הנשיא האמריקאי: "שוחחנו על האתגרים במזרח התיכון ועל שדרוג דרמטי של היחסים בינינו לארצות הברית". נתניהו הוסיף כי ביקש מטראפ הכרה אמריקאית בנוכחות הישראלית ברמת הגולן, במסגרת דיונם על סוריה. כשנשאל איך הנשיא טראמפ הגיב, אמר נתניהו כי "לא הייתה שם תדהמה". לפי ראש הממשלה, השניים התמקדו באיום האיראני. "שוחחנו באריכות על כמה ההסכם עם המעצמות גרוע. הוא מודע לתוקפנות האיראנית. קבענו לשתף פעולה כדי להדוף זאת", אמר. 

בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר נתניהו כי "דנו בנושא ההתנחלויות, וסיכמנו להמשיך לדון בכך. נמשיך להגיע לבנייה. טראמפ מוכן לעשות הרבה להבטחת ביטחונה של ישראל, ואם יש רצון לבחינת נושא ההתנחלויות כדי שנתקדם, ראוי לעשות מאמץ זה". כזכור, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת אמר טראמפ כי הוא מצפה מישראל "להתאפק קצת עם ההתנחלויות". במהלך הפגישה אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מעוניין מאוד להגיע להסכם בין הישראלים לפלסטינים, אך "שלא משנה אם זה יהיה בפיתרון של מדינה אחת או שניים, כל עוד שני הצדדים מסכימים". לאחר מסיבת העיתונאים המשותפת, במהלכה לא אמר מפורשות נתניהו כי הוא תומך בפיתרון שתי המדינות, הגיעו תגובות חיוביות מהימין, שרואים בעליית טראמפ הזדמנות היסטורית לשינוי השיח סביב הסוגיה הפלסטינית.

נתניהו התייחס גם לטענות על אנטישמיות המקושרת לממשל טראמפ ואמר כי "הדאגה לגבי 'אנטישמיות אצל טרטמפ' לא במקומה. הייתה אפס כוונה להשמיט את הנושא היהודי מהצהרות על השואה". 


נתניהו וטראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן. צילום: רויטרס