שר הביטחון, אביגדור ליברמן, פנה היום (חמישי) לפלסטינים בראיון לאתר של היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, וקרא להם בשפה הערבית: ״בואו נדבר״.  שר הביטחון הסביר: "ברגע שחמאס יוותר על המנהרות ועל הרקטות, אנחנו נהיה הראשונים שנשקיע ונבנה להם גם נמל ימי, גם שדה תעופה וגם אזור תעשייה".



לדברי ליברמן "אנחנו יכולים מידית לייצר כ-40,000 מקומות עבודה לתושבי עזה, בהנחה שחמאס מוותר על הסעיף 'השמדת מדינת ישראל', מוותר על המנהרות, מוותר על הרקטות, וכמובן, וזה הדבר הראשון והחשוב, מחזיר את גופות חיילינו ואת האזרחים הנמצאים אצלו בשבי".



"הבעיה המרכזית בינינו לבין ההנהגה הפלסטינית ברמאללה זה היעדר אמון מוחלט' היציבות הכלכלית והצמיחה ביהודה ושומרון הן אינטרס גם של ישראל ולכן בנושא הזה אנחנו פרטנרים. הייתי מעדיף, קודם כל, להתמקד בנקודות שיש לגביהן הסכמה, ורק אחר כך לדון במה שאיננו מסכימים לגביו"' vsd



פונה בערבית. ליברמן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
פונה בערבית. ליברמן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



"נגזר עלינו לחיות פה ביחד בחלקת האדמה הקטנה הזאת, ולכן כדאי להפנים שחייבים לחפש דרכים לשתף פעולה ולא לריב", אמר שר הביטחון והוסיף: "אנחנו אנשים פתוחים. אנחנו חייבים למצוא את הנוסחה הנכונה, שתאפשר לשני העמים לא רק להתקיים אלא גם לשגשג. כשאתה סוגר איזשהו הסכם עם מישהו, זה לא יעבוד כאשר רק צד אחד מרוויח מזה, שני הצדדים צריכים להרוויח ולהרגיש שהם עשו הסכם טוב".

בתשובה לשאלה בנוגע לחששות הפלסטינים מהשלכות חוק ההסדרה והבנייה בהתיישבות, השיב ליברמן כי "ההתיישבות מעולם לא הייתה מחסום להסדרים מדיניים או להסכמי השלום". לדבריו, ישראל החזירה שטחים ופינתה 21 יישובים ברצועת עזה, אך לא קיבלה שלום וביטחון בתמורה. לטענתו, הבעיה המרכזית אינה ההתיישבות, אלא "מצב כלכלי מחפיר, אבטלה, מצוקה והיעדר אופקים", כאשר ביכולתה של ישראל לסייע בנושא.

הערב המריא ליברמן לכנס מינכן לביטחון בו הוא צפוי לנאום. במהלך ביקורו צפוי השר ליברמן להיפגש עם מזכיר ההגנה של ארה"ב, שרי ההגנה של בריטניה, גרמניה, קנדה, סינגפור ועם שורה של שרי חוץ מכל רחבי העולם.