רעולי פנים חמושים באלות נכנסו הבוקר (חמישי) לבית הספר "אל סלאם" בשגב שלום כדי לאתר מורה, שככל הנראה מלמד את בנו של אחד מרעולי הפנים, תלמיד כיתה י'. המורים במקום התערבו והצליחו למנוע את התקיפה והזעיקו את המשטרה. התלמידים שנכחו בעת כניסת רעולי הפנים, לקו בחרדה בעקבות האירוע וחלקם אף נזקק לטיפול רפואי. כמה שעות לאחר האירוע, אותם רעולי הפנים ארבו למורה ביציאתו מתחנת המשטרה, תקפו אותו ואת רכבו. התוקפים נמלטו מהמקום והמורה פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע באמבולנס לקבלת טיפול רפואי, אך לא הגיש תלונה במשטרה.



לאור המקרה האלים, צוות המורים הודיע על שביתה פתוחה וכינה את הפגיעה במורה "מעשה ברברי". במכתב ששלחו למנהלת מחוז דרום במשרד החינוך הם כתבו כי "אנחנו מורי בית הספר רואים בחומרה רבה את ההפקרות שלנו ושל תלמידינו בבית הספר. האיום שהתממש עד כדי פגיעה במורה למרות ידיעתה של המשטרה והרשות המקומית ומפקח בית הספר. האיום היה כלפי הרבה מורים ולא רק על המורה שנפגע ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור".




"לא נסתפק בעוד ועדה שמסקנותיה יגיעו רק אחרי שאחד המורים ישלם בחייו"



עוד כתבו המורים כי "לאור כל האמור אנחנו לא מתכוונים להגיע לבית הספר הזה כלל וכלל, חיינו יקרי ערך ולא ניתן לרשות המקומית ולמשרד החינוך להפקירה בידי כנופית של עבריינים. קיום יום לימודים סדיר בצל האיומים הוא בלתי אפשרי. אנחנו כמורים לא נסתפק בעוד ועדה או עוד בדיקה שמסקנותיה יגיעו רק אחרי שאחד המורים ישלם בחייו. בית הספר מופקר ללא כל הבטחה וכל אחד יכול להיכנס מבלי כל היסוס, לכנופיה לא הפריע לארוב למורה בכביש הראשי של היישוב ולפגוע בו", כתבו המורים והוסיפו כי "אנחנו לא נגיע לבית הספר עד


למציאת פתרון לסוגיה קשה זו או מציאת מקום עבודה אלטרנטיבי עבורנו".



יו"ר ועד ההורים ביישוב שגב שלום, מסלח אבו כפיף, גינה בחריפות את תקיפת המורה ואמר כי מקרים כאלה של תקיפת מורים אינם צריכים להיות בתוך או מחוץ לכותלי בית והוסיף כי על שפת הסלחנות לגבור על שפת האלימות. ועד ההורים הבטיח לנקוט בצעדים עליהם יודיע במהלך סוף השבוע. פואד, עובד הוראה באחד מבתי הספר באזור, סיפר ל"מעריב אונליין" כי דיבר עם מורים מבית הספר בו אירע מקרה האלימות: "האירוע היה מאוד חמור גם מבחינת התלמידים, הם נכנסו לתוך כיתה כמו במערב הפרוע. מבחינתם יש שם שביתה פתוחה עד שיסדירו את העניין הזה וההנהלה תומכת בהם".



"בפעם הבאה זה יכול להיגמר במוות"


פואד מדגיש שזו לא בעיה שייחודית רק לבית הספר הזה ומציין שבתקופה האחרונה היו מקרי אלימות רבים נגד מורים: "זה יכול לקרות בכל מקום וזה כבר קרה. כשמגיעים לבית ספר יהודי צריך לעבור דרך השומר, לתת תעודת זהות. אצלנו זה לא עובד ככה, אצלנו אין שומר, כל אחד שרוצה להיכנס יכול להיכנס. במקרה הספציפי הזה נכנסו כמה רעולי פנים ותקפו מורה, אצל יהודים זה לא יכול לקרות כי השער נעול".



"לפי דעתי זה מצב שרק יחמיר, כל עוד משרד החינוך והמדינה בכלל, לא מטפלים בזה, זה רק ימשיך ויחמיר. אם נכנסו עם אקדחים לכיתה כדי להרביץ למורה, בפעם הבאה כמו שחיכו לו בחוץ זה יכול להיגמר בקיפוח חיים", אומר פואד ומדגיש כי הוא מצפה מחברי הכנסת הערבים לעסוק בתושבים הערבים ובצרכים שלהם: "המצב ממש ממש לא טוב ומפה רק יתדרדר. הכתובת נמצאת על הקיר המון זמן ומקווים שדרך המקרה הזה יגיעו לתוצאה שזה יפסק לא רק בשגב שלום אלא בכלל בתי הספר במגזר, לא צריך לחכות שיקרה משהו".