העבריין אבנר הררי נעצר היום (שישי) בחשד למעורבות בהנחת המטען תחת רכבו של הכדורגלן קובי מוסא ליד האצטדיון העירוני ברמת השרון. על פי החשד הררי חבר החוליה שהניחה מטענים תחת רכביהם של איש העסקים מאיר שמיר והזמרת מרגלית צנעני.



מלבד הררי, נעצר חשוד נוסף, צעיר בן 31 מראשון לציון. הוא נתפס על חם בעת הנחת המטען תחת רכבו של מוסא. על פי הערכת המשטרה, ששימש כשכיר החרב שביצע את הנחת המטענים בפועל.



הררי עצמו הכחיש את המיוחס לו במהלך הדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. "יצאתי. תליתי את החליפה. יצאתי מהפשע. כנראה הם סובלים מחוסר רייטינג. פעם יחב"ל, פעם יחידה מרכזית. משעמם להם. הידיים שלי נקיות כמו משי. רודפים אותי סתם על לא עוול בכפי. יש לי חנות ברוך השם. אני עובד. לא ביצעתי שום פשע. הידיים שלי נקיות. ממש בדיחה גרועה".

הררי המשיך ואמר כי "לא שמתי למרגול מטען. אין חיה כזו בעולם. אתם חיים בסרט. על מה ולמה לי לפגוע באנשים?". לגבי הטענה כי השותף שלו נעצר אמר הררי כי "השותף שלי זה בורא עולם".
הררי בן ה-61, שריצה במצטבר 40 שנות מאסר, נחשד בתשעה מקרי רצח. בשנה שעברה הוא יצא לחופשי והכריז על פרישה מהעולם התחתון. 
לפני חמישה חודשים התראיין הררי לתוכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM, בה הוא נשאל האם הוא אדם מסוכן. "נחשדתי, אבל ברוך השם, הוכחתי שלא" אמר. "לא עבדתי על אף אחד. הידיים שלי נקיות כמו משי, שיגידו מה שהם רוצים. לא ביצעת אף רצח. אני ממש לא מסוכן. אני אדם עדין, לבבי ורגיש. מי שיעשה לי שריטה בכבוד שלי או בגוף שלי, הוא בבעיה טוטאלית. עבריין תמיד יישאר קרימינל, כל הזמן, יש לו את הגן הזה בראש. אבל אני כרגע חזרתי טוטאלית למוטב. אני לא רוצה להתקרב לעבריינים. אם יזמינו אותי לאירוע משפחתי אני אלך, אבל לשבת איתם ולעשות עניינים פליליים, ממש לא. שילמתי את המחיר לחברה, 40 שנה, עשרה מאסרים. הייתי מעורב בהרבה פרשיות, אבל יצאתי פחות או יותר בשן ועין".
"אתה יכול לצאת מהעולם התחתון רק כשאתה בקבר, זה לא קל", הדגיש הררי, "תחשוב, נרקומן, קשה לו לצאת, זה לוקח לו המון שנים. אני לא חושש לחיים שלי. 20 שנה פחות, 20 שנה יותר, זה לא משנה. אם מישהו ירצה לפגוע בי, וולקאם. מה אני יכול לעשות? אבל אין לי סכסוכים עם איש. אני חופשי. אני יוצא לעבודה בכל יום בחמש וחצי בבוקר. מי שרוצה לחכות לי ליד הבית, אני בחמש וחצי בבוקר יוצא לקנות סחורה, ירקות ופירות, וחוזר הביתה בתשע בערב. אני עובד קשה".

 
מה דעתך על על הדור החדש של העבריינים?
"כללי המשחק השתנו, הדור הזה מאוד מדאיג ומפחיד, הם לא חושבים פעמיים. זה לא אנשים של פעם, כמוני. היום, ברגע שהם שומעים שתי ספרות, ומרגישים את החבל על הצוואר, אז העדי מדינה באים בזוגות. זה דבר שמאוד מזעזע. זה מאוד מאוד מזעזע שעבריין בוגד בעבריין אחר. אני, זה לא עלה לי במחשבה אפילו לעלות לדוכן העדים, זה הדבר הכי נורא בחיים. אתה בוגד בקדוש ברוך הוא, לא רק בעצמך, בקדוש ברוך הוא אתה בוגד. הקדוש ברוך הוא נמצא בכל מקום, ידו בכל, אני אדם שמניח תפילין כל החיים שלי, גם כשהייתי פושע וגם אחרי שהייתי פושע, וגם לפני וגם אחרי, אני מניח תפילין כל הזמן".

"אני ממליץ לעבריינים מתחילים, לדורות הבאים, לא להתעסק בפשע בכלל, בשום מחיר, כי מי ששולח אותך בסופו של דבר בוגד בך ומפקיר אותך", ציין הררי. "הוא בהתחלה דואג לך לכמה קנטינות וכמה פינוקים, ואחרי כמה חודשים אתה כבר היסטוריה מבחינתו. אני מתחרט שלא היה לי מספיק שכל. במבט לאחור סבלתי מחוסר בגרות. לא היה מי שיתפוס אותי ויכוון אותי. הייתי מאוד תמים. ועזרתי למלא חברים. ניצלו אותי ועד היום מנצלים אחרים".