ועדת הכנסת מתכנסת היום (שני), על פי בקשת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כדי לדון בהתנהלות הכנסת במהלך ישיבות מליאה מיוחדות בהם נואמים נשיא המדינה, ראש הממשלה וכן אורחים רמי דרג מחו"ל. זאת על רקע המהומה שליוותה בשבוע שעבר את הדיון המיוחד לרגל יום הולדתה של הכנסת, שהתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר שהשר המקשר בין הכנסת לממשלה יריב לוין תקף בחריפות את בית המשפט העליון, בשעה שנשיאת בית המשפט השופט מרים נאור ישבה ביציע האורחים, דבר שגרר קריאות ביניים מצד חברי כנסת.



כזכור, ליוותה מהומה דומה גם את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה שהתייצב לשעת שאלות במליאה. לקראת הדיון שלח ח"כ יהודה גליק (ליכוד) מכתב ליו"ר הכנסת בו כתב כי בכוונתו להחרים ישיבות מיוחדות של הכנסת לאור הביזיונות האחרונים, לדבריו.




"לא מסוגלים להאזין לדברים שלא מסכימים איתם"



"לצערי הרב פעם אחר פעם חברי הכנסת מבזים את הכנסת כאשר הם לא מסוגלים להאזין לדברים שלא מסכימים איתם. בשבוע האחרון שוב היינו עדים לתופעה החמורה הזו במהלך הישיבה המיוחדת לציון 68 שנים לכנסת. כל ח"כ שצועק באמצע אירועי חגיגי של הכנסת ללא הרף בהחלט מביא לביזיון האורחים המכובדים כנשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון ומעל הכל ולפני הכל מבזים את כבוד הכנסת עצמה", כתב ח"כ גליק.



יזם את הדיון, ח"כ יהודה גליק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יזם את הדיון, ח"כ יהודה גליק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"אני קורא לאדוני לבטל את כל הדיונים המיוחדים והחגיגיים המתוכננים בקרוב עד שייקבע עונש לחברי כנסת שמבזים את הכנסת בקריאות ביניים דווקא באירועים אלה. אני מצדי לא אשתתף יותר בישיבות מיוחדות של הכנסת עד שייקבעו סדרי דיון ואכיפה שיגרמו לחברי הכנסת להפסיק לבזות את הכנסת פעם אחר פעם בחוסר סבלנותם", הוסיף ח"כ גליק.