הצהרת כוונות: שר התחבורה והשר לענייני מודיעין ישראל כץ מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה. בוועידת הנדל"ן 2017 של גלובס שהתקיימה היום (ראשון), הצהיר השר: "אני אתמודד - לא מול בנימין נתניהו, אלא כשהוא יסיים. אתמודד על ראשות הליכוד ועל ראשות הממשלה". במהלך הדיון התייחס השר לדברים שאמר שר השיכון והבינוי יואב גלנט בתגובה לדוח המבקר על צוק איתן והביקורת שהציג מי שהיה אז הרמטכ"ל, בני גנץ. "אני מעדיף לחכות לפרסום הדוח, אבל אני ישן טוב בלילה", ציין כץ.



על מצב ארגון חמאס היום הוסיף השר: "כחבר קבינט וכשר לענייני מודיעין, אין לי ספק שהיום יותר מבעבר אנחנו מבינים את האיומים ונערכים אליהם טוב יותר. כרגע, האתגר העיקרי מול חמאס, הוא היכולת להרתיע ארגון מאוד קיצוני, ושאין לו שום בעיה שבמערכה הבאה ייהרגו עשרות אלפי תושבים בעזה. אפילו לחיזבאללה, לעומתו, יש מחיר להפסד בלבנון. לחמאס אין את המגבלות הללו. המנהיג החדש, יחיא סנוואר, הביא באופן רשמי להשתלטות הזרוע הצבאית של הארגון על רצועת עזה".



בהמשך הכנס נשאל כץ האם תירשם הקלה בקרוב בפקקים שבדרך לירושלים, ועל כך ענה: "עוד חודשיים תהיה הקלה. לנוסעים לירושלים אין סבלנות, תושבי תל אביב למשל, מחכים בסבלנות. אני מבטיח להם שתהיה רכבת קלה - והם מאמינים לי, ובצדק. הקו האדום הולך להיות ונוציא לדרך עוד שני קווים. כל הדברים הללו ייקחו זמן, מול 70 שנות פיגור של התנועה הציונית, ו-400 שנה של האנגלים והטורקים, שבהן לא קרה כלום".



ממתין לסיום כהונתו של נתניהו, ישראל כץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90




גלנט האשים: "גנץ ויעלון כשלו בהכנת צה"ל לצוק איתן"

כאמור, מוקדם יותר במהלך היום אמר השר גלנט, שהשתתף גם הוא בכנס, כי "בני גנץ ומשה יעלון נכשלו בהכנת צה"ל ובניהול מבצע צוק איתן". לדבריו, הרמטכ"ל לשעבר זלזל בהכנת הצבא ויעלון התרשל בפיקוח על הרמטכ"ל. שניהם פעלו במערכה עצמה מתוך חוסר נחישות והססנות. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט".

גלנט אף האשים את יעלון וגנץ בבריחה מאחריות: "שר ביטחון ורמטכ"ל מקבלים לידיהם את טובי האנשים בישראל, בנינו ובנותינו, בכח חוק. בנוסף מעמידה המדינה לרשותם למעלה מ-70 מיליארד שקלים כל שנה וסמכויות נרחבות. מצער ומביך לראות את מי שאמור לייצג אומץ לב בורח מאחריות ומחפש אשמים במחדל לו הוא אחראי ישירות".

בני גנץ ומשה יעלון. צילום:אריאל חרמוני