300 מעובדי "חיפה כימיקלים" הפגינו היום (חמישי) מול משרד האוצר בירושלים, לאחר שהנהלת החברה אמרה בשיחותיה עם העובדים כי ללא פתרון סוגיית מכל האמוניה - שני מפעלי החברה בישראל ייסגרו ו-1000 העובדים יפוטרו. העובדים מבקשים לקבל ארכה קצובה בזמן, עד למציאת פתרון, כמו הארכה בת שלושה חודשים שאיפשר המשרד להגנת הסביבה עד סגירת המכל, ובית המשפט קיצר לחודש אחד בלבד.  


הפגנת עובדי חיפה כימיקלים

העובדים הפגינו אתמול מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, שלדבריהם אשם במצב. "השר כחלון מפגין חוסר רגישות חברתית ובגללו כולנו נהיה מובטלים בחג", אומר יו"ר ועד העובדים, יהודה פרץ, "אנחנו שותפים לדאגה של הציבור, אבל אי אפשר לזרוק אנשים הביתה ערב חג הפסח". העובדים דורשים כי במהלך הארכה ישבו כל הגורמים הרלוונטיים ויחליטו על הפתרון הדרוש.



יהודה פרץ יושב ראש ועד חיפה כימיקלים דרום אמר למעריב כי "העובדים הם הקורבן והם משלמים בסופו של דבר את המחיר. אנחנו פונים לממשלה ולשר האוצר ומבקשים שיתכנסו ימים ולילות כדי למצוא פתרון למצוקה שלנו. אנחנו יודעים שיש פתרונות שכבר הוצעו וניתן לקדם אותם כדי שבתוך כמה שבועות לא נמצא את עצמנו חותמים בלשכה". הוא הוסיף: "זה מקור פרנסתם של 3000 עובדים באופן ישיר ועקיף, שאם יפוטרו סיכוייהם לחזור למעגל העבודה שואפים לאפס".  



לדבריו, הם שותפים לחרדות ולדאגת הציבור ולא מתווכחים עם החלטת בית המשפט. "כל מה שאנחנו מבקשים זה זמן קצוב במהלכו כל הגורמים הרלוונטיים ישבו ויחליטו על הפתרון הדרוש".



מהנהלת חיפה כימיקלים נמסר כי החברה טרם החליטה אם להגיש לביהמ"ש העליון ערעור על פסיקת ביהמ"ש המחוזי חיפה מהשבוע שעבר.