לא הייתם רוצים להיות מאלה שמזנקים מהמיטה בעליצות בכל בוקר, מוכנים להתחיל את היום החדש שעומד בפתח? ההמלצות שלפניכם יכולות לסייע להקיץ מהשינה בחיוך:



1. להתחיל את הבוקר בלילה שלפני. בחירת בגדים והכנת התיק בלילה איננה מטלה שמיועדת רק לילדי בית הספר. אם תבחרו מראש את הבגדים ותבדקו שהתיק מוכן, תחסכו זמן יקר. בנוסף, תכננו מראש את ארוחת הבוקר, כך שלא תיאלצו לדלג עליה מפאת חוסר זמן.



2. להקפיד על שעות השינה. במחקר שהתפרסם בשנה שעברה מטעם איגוד השינה האמריקאי עולה כי משך השינה הרצוי לאנשים בגילי 18־64 עומד על שבע-תשע שעות בלילה. מחסור בשעות שינה עלול לגרום לבעיות בריאות כמו גם לתחושת עייפות במשך היום.



3. לנשום. חכו רגע לפני שאתם מזנקים מהמיטה. הניחו את הידיים על הבטן והכניסו אוויר באטיות דרך האף. כווצו את השפתיים והוציאו אוויר, כאילו אתם נושפים דרך קשית. חזרו על הפעולה עשר פעמים ותגלו את האפקט המרגיע של הנשימות.



4. להתרענן. אחרי שנרגעתם מהנשימות, הגיע הזמן להתעורר. אז גם אם אתם מעדיפים את המקלחת שלכם בערב, כדאי לדעת ששטיפת הגוף במים חמים תשפר את זרימת הדם, תגביר את קצב הלב ותפיג את המתח מהשרירים.



5. לשתות מים. כוס מים פושרים על בטן ריקה מסייעת למערכת העיכול.



6. להקשיב למוזיקה. במקום לשלוח את היד אוטומטית לכיוון הנייד ולהתעדכן במיילים ובהודעות, עשו לעצמכם כלל: בחצי השעה הראשונה מרגע הקימה הטלפון מיועד להאזנה למוזיקה החביבה עליכם, זו שממלאת את לבכם שמחה.



7.
להקדיש מספר דקות לעצמכם. איכשהו בבוקר נראה שלזמן יש חוקים משלו, והוא דוהר בצורה מסחררת. ועדיין, נסו למצוא מספר דקות לעצמכם, גם אם זה אומר לכוון את השעון רבע שעה לפני המועד שבו אתם אמורים לקום. הכינו לעצמכם כוס קפה ותיהנו מהשקט. לא תאמינו בכמה אנרגיה תטעין אתכם הפעולה הפשוטה הזו.



8.
לחשוב חיובי. כדי שהבוקר יהפוך לטוב, נסו להיפטר מההרגלים השליליים שאיתם אתם פותחים את היום: אל תקטרו על הרעש שהעיר אתכם בלילה, אל תתייאשו מהפגישות שמחכות לכם בהמשך היום. נסו למצוא את הנקודות החיוביות שמחכות לכם בשעות הבאות.



9.
לאכול משהו. ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום, היא מעניקה לנו אנרגיה שדרושה לתפקוד של הגוף והמוח. ממהרים? הנה כמה רעיונות לארוחות קלות להכנה לפי עקרון שלושת המרכיבים בארוחה (דגנים מלאים, חלבון, פירות ו/או ירקות):



כריך דגנים מלאים: לחם מקמח מלא (לפחות 80%), גבינה או קוטג' עד 5% שומן, חסה/מלפפון/עגבנייה.


- "כמו כריך" דגנים מלאים: תחליף לחם עם דגנים מלאים ("לחמית" באריזה אישית למשל, או פריכיות דגנים מלאים), גביע גבינה אישי וקופסת ירקות בייבי.


- קערת דגני בוקר המכילים דגנים מלאים כרכיב עיקרי, עם כוס חלב ופרי טרי.


- דייסת שיבולת שועל הכוללת 3 כפות שיבולת שועל להכנה מהירה, ¾ כוס חלב חם ופרי.


- מוזלי: יוגורט ביו עד 3% שומן ללא תוספת סוכר, 2־4 כפות גרנולה או דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים ופרי.



10. ולחייך לעולם.