משבר ביחסים בין הולנד לטורקיה: ממשלת הולנד ביטלה את ההגעה של שר החוץ הטורקי, מבלוט קבוסוגלו, למדינה, ובתגובה נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, תקף את ההולנדים: "שרידי נאצים, פשיסטים". ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי ההקבלה שעשה ארדואן "עברה את הגבול". "זו הערה מטורפת כמובן", אמר רוטה לעיתונאים. "אני מבין שהם כועסים אבל זה ממש מוגזם". 



הולנד מנעה מהשר לנחות ברוטרדאם כדי למנוע את הפצת התעמולה הפוליטית שאנקרה מנהלת בקרב יוצאי טורקיה המתגוררים במדינה האירופית. התקרית היוצאת דופן התרחשה שעות לאחר ששר החוץ הטורקי מבלוט קבוסוגלו הכריז שיטוס לרוטרדאם, זאת למרות שהולנד אסרה עליו להשתתף בעצרת בה התכוון לגייס תמיכה עבור ארדואן.



השר אמר בראיון כי אירופה צריכה להפטר "מהגישה השתלטנית שלה". קבוסוגלו שנחסם מהגעה לפגישה דומה בהמבורג בשבוע שעבר האשים את ההולנדים כי הם מתייחסים לאזרחים הטורקים שבתחום המדינה כ"בני ערובה", ומנתקים אותם מאנקרה. "שלחתי אותם כדי שיתרמו לכלכלה שלכם", אמר ל-CNN TURK, "הם לא השבויים שלכם". עוד אמר: "אם ההגעה שלי תגביר מתחים, שיהיה... אני שר חוץ ואני יכול ללכת לאן שאני רוצה", כך אמר שעות לפני שנאסר עליו לטוס לרוטרדם.



ארדואן הגיב בתקיפות להחלטת הולנד: "תקשיבי הולנד, תקפצי פעם, תקפצי פעמיים, אבל עמי יסכל את המשחק שלך. את יכולה לבטל את הטיסה של שר החוץ שלנו כמה שאת רוצה, אבל בואי נראה איך הטיסות שלך יגיעו לטורקיה עכשיו. הם לא מבינים מה זה דיפלומטיה ופוליטיקה. הם שרידי נאצים פשיסטים".



לאחר חילופי הדברים החריפים, פורסם כי שרת המשפחה של טורקיה, פטמה בטול סאיין קאיה, שנמצאת בביקור בגרמניה, תגיע לרוטרדאם, הולנד, ולמעשה תחליף את שר החוץ.