ביקורת במערכת הפוליטית על ההסדר המסתמן שיביא לקצו את המשבר הקואליציוני סביב התאגיד, ועל פיו התאגיד יפתח כמתוכנן בכ-30 באפריל אך שני ראשיו, המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר יודחו. ההצעה המתגבשת בממשלה נדונה במהלך פגישות שהתקיימו ביממה האחרונה בין נציגיו של ראש הממשלה לבין נציגיו של שר האוצר. על פי אחת ההצעות הנבחנות כרגע התאגיד יוכפף לפיקוח של הדוק של הדרג הפוליטי.
 
אמש נפגשו שר התיירות, יריב לוין ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כדי לנסות ולקדם פשרה שתהיה מקובלת על הצדדים במטרה להביא לסיום המשבר והיום צפויה פגישת עבודה בין מנכ"ל האוצר לבין מנכ"ל משרד התקשורת באותו העניין, במטרה לנסות ולהשיג פשרה עד שובו לארץ ביום חמישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בסין.

הפגנה נגד סגירת רשות השידור. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה נגד סגירת רשות השידור. צילום: אבשלום ששוני



 

בעקבות הפשרה המסתמנת אמר השר לשעבר אבי גבאי, המתמודד על ראשות העבודה כי "לפטר את ראשי התאגיד זה בדיוק כמו לסגור אותו. אם זו הפשרה עדיף באמת לסגור  את התאגיד ולהשאיר את רשות השידור. מאז שהחרב הונפה מעל צווארה היא עושה עיתונות מצוינת. אין טעם להחליף אותה בתאגיד שמנהליו הם ניר חפץ ודומיו".

"קומבינה שתאפשר לביבי לקבל את מבוקשו" 
 
שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי הפשרה על התאגיד היא התקפלות מבישה. "פשרה עאלק! פשוט לא ייאמן. במסווה של פשרה מקבל נתניהו את הדבר היחיד שהוא רוצה – השתלטות פוליטית על תאגיד השידור הציבורי זו התקפלות והשתלטות פוליטית על השידור הציבורי".
 
"כשהוצג לי חוק התאגיד כשרת המשפטים התניתי את התמיכה שלי בדבר מהותי – הפרדה בין התאגיד לפוליטיקאים", הוסיפה לבני. "הפשרה המסתמנת היא עריפת ראשים פוליטית ואסור לשתף עם זה פעולה ולקרוא לזה פשרה. מגיע לציבור בישראל שידור ציבורי עצמאי וחזק ולא קומבינות פוליטיות על הגב שלהם".

סיעת המחנה הציוני אמרה בתגובה להסדר המסתמן כי "לא מדובר בפשרה אלא בקומבינה שתאפשר לביבי לקבל את מבוקשו – תקשורת מסורסת מטעם ועריפת ראשים פוליטית. אסור לכחלון לתת יד לאובססיות ולפנטזיות של ביבי, להקים תאגיד בצלמו ובמדומות. זה לא התאגיד שיעלה לשידור אלא ביבי".
 
ביקורת נשמעה גם מימין. יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (ליכוד) אמר: "עם כל מה שמביא סיכום עם האוצר זה עריפת ראשים אסור לליכוד לקבל אותו. מדובר בנושאים עקרוניים של שמירה על הסכמים קואליציוניים ומניעת פיטורים מיותרים ברשות השידור".
 
לדבריו, "עושה רושם כי אלף עובדים שנכנסים למעגל האבטלה אינם מהווים שיקול במסגרת הדיל שנרקם בנושא התאגיד. אני קורא לראש הממשלה להתעקש על מנת למנוע את פיטוריהם. ההסכמים הקואליציוניים מאפשרים לנו למנוע את העוול הזה וכך עלינו לפעול".