חקירות נתניהו: פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, הגיע לפנות הצהריים (שני) ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה על מנת למסור עדות בתיקי 1000 (תיק טובות ההנאה) ובתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). מסירת העדות מתרחשת בעת שראש הממשלה עצמו שוהה בביקור מדיני בסין. העדות צפויה להתמקד כאמור אך ורק בשתי פרשות אלו ולא בפרשת הצוללות, בה מעורב גם שמרון עצמו.  כזכור, לפני כשבועיים נחקר נתניהו בפעם הרביעית בשתי הפרשות, כשעל פי ההערכות, צפויה חקירה נוספת. 



גורם המעורה בפרטים מסר ל"מעריב אונליין" כי גם אם לא ניתן להגדיר עדיין מועד אחרון וסופי לסיום החקירה, האווירה בהחלט הנה כי מדובר בשלבים הסופיים של החקירה. עוד נודע כי החקירה התמקדה בפרשת 1000 וככל שתהיה התקדמות בנוגע לחיקורי הדין בחו"ל ייתכן ותזדקק חקירה נוספת לראש הממשלה, החמישית במספר.



בביקור מדיני בסין, נתניהו. צילום: רויטרס
בביקור מדיני בסין, נתניהו. צילום: רויטרס



קודם לכן דווח כי החקירה בפרשות 1000 ו־2000 טרם הגיעו לסיומן למרות ההערכות הקודמות במשטרה. הסיבות לכך הן עיכוב מאולץ בחיקורי הדין של כמה מעורבים בחו"ל וכן לוח הזמנים הצפוף של ראש הממשלה, המקשה על תיאום מועד לחקירות.



כבר לפני מספר חודשים הוזכר עו"ד דוד שמרון כמי שיתכן ומצוי בניגוד עניינים בפרשת רכישת הצוללות מגרמניה, בה ייצג את מיקי גנור, נציג החברה הגרמנית בישראל. בגרסתו אמר: "המשרד מחויב על פי 'הסכם ניגוד עניינים' עם המדינה ועל פיו הוא פועל".



עוד הוא טען כי "המשרד מעולם לא ייצג את מר מיקי גנור או את חברת 'טיסנקרופ' הגרמנית מול גורם ממשלתי, בעניין שיש לו נגיעה לנושא הצוללות או כלי שיט אחרים, וממילא, אין צורך לומר שהמשרד לא קיבל ולא אמור היה לקבל שכר טרחה או עמלה, בגין עסקת הצוללות או כלי שיט אחרים בין 'טיסנקרופ' לבין מדינת ישראל".



בדבר הקשר עם נתניהו הבהיר שמרון כי "לא דיבר עם ראש הממשלה דבר וחצי דבר בעניין שיש לו נגיעה כלשהי לנושא הצוללות או לכלי שיט אחרים מכל מין וסוג שהוא, ונוכח האמור לעיל גם לא היה מקום לדיבור כזה ביניהם".