הסדר טיעון נוסף לעבריין המין הסדרתי: דליי מקטה, תושב אור יהודה בן 24, הודה והורשע היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של ניסיון אונס ומעשה מגונה. זאת לאחר שבתחילה הואשם באונס ובמעשה סדום של צעירה במועדון "אלנבי 40" בתל אביב באוגוסט 2016. בפרקליטות נימקו את ההגעה להסדר ואת כתב האישום המקל בצורך לחסוך לקורבן את מעמד העדות. אין זו הפעם הראשונה שבה זוכה מקטה להסדר טיעון מקל.



עוד ציינו בפרקליטות מחוז תל אביב, שם חתמו על הסדר הטיעון עם מקטה בתום הליך גישור, כי בכתב האישום המתוקן נותרו רוב עובדות המקרה שפורטו בכתב האישום המקורי, כך שהתביעה אימצה את גרסת המתלוננת והתיקון מתבטא בעיקר בהוראות החיקוק. עם זאת, יש להניח כי בעקבות ההקלה בסעיפי האישום, עונשו של מקטה יהיה אף הוא קל בהרבה.



מכתב האישום המתוקן עולה כי ב-11 באוגוסט יצאה הצעירה לבלות עם חברים במועדון. מאוחר יותר נכנס מקטה למועדון והתקרב אל הצעירה, שישבה על הבר. הוא הציע לה שתרקוד עמו וסימן לה לבוא לעברו. מקטה הוביל את המתלוננת אל עבר השירותים, נכנס לתא ותפס את ידה ומשך אותה פנימה. שם הצמיד את גופה לדלת וניסה לנשקה בכוח.



החשוד באלנבי 40. צילום: אבשלום ששוני



הצעירה ביקשה מהנאשם שיחדל ממעשיו ואמרה לו שהיא לסבית וכי אינה מעוניינת במגע עמו. אך הוא המשיך במעשיו והרים את חולצתה, חרף התנגדותה. אחר כך פתח את כפתורי מכנסיה, תוך שהיא מתנגדת. מקטה הוריד את מכנסיה בכוח, הוריד את מכנסיו ואת תחתוניו וניסה לאנוס אותה וכן ביצע בה מעשה מגונה. 



אין זו הפעם הראשונה שבה מקטו "יוצא בזול" בהסדר טיעון לאחר ביצוע עבירות מין. ב-2012 טענה צעירה כי מקטה אנס אותה, אולם סעיף האישום שונה במסגרת הסדר טיעון למעשה מגונה. מקטה הורשע במעשה, אולם בית המשפט נמנע מלגזור עליו עונש מאסר בפועל והסתפק במאסר על תנאי, זאת, בין היתר כדי לא לפגוע בסיכוייו לשרת בצה"ל. זאת למרות ששרות המבחן קבע אז כי הוא "מגלה קושי להבין את משמעות התנהגותו ונוטה להשליך חלק מנסיבות ההתרחשות על המתלוננות". 



גם בעקבות מעשיו באלנבי 40 סברו בפרקליטות כי מקטה מסוכן. "הדמיון הברור בין שני המעשים מעיד כאלפי עדים על המסוכנות המינית הנשקפת מהמשיב", נכתב בבקשת המעצר נגדו. למרות זאת, היום, כאמור, הסתיים גם משפטו הנוכחי בהסדר טיעון מקל. מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר כי "השיקול המרכזי בהגעה להסדר הינו על מנת לחסוך מהמתלוננת את מעמד העדות בביהמ"ש וההסדר נעשה על דעתה ובהסכמתה המלאה. חשוב לציין כי בכוונת התביעה לטעון לעונש מאסר בפועל".