שר התיירות יריב לוין (ליכוד) וגורמים בקואליציה דווחו היום (שני) על התקדמות במגעים ליישוב המשבר הקואליציוני והביעו אופטימיות בנוגע לסיכוי להשיג פשרה אולם גורם בליכוד מיהר לשפוך מים צוננים על הדיווחים האופטימיים והבהיר כי "בניגוד לטענות בתקשורת ראש הממשלה לא הסכים לשום מתווה בנושא התאגיד".



כאמור, קודם לכן התראיין שר התיירות יריב לוין והביע דווקא אופטימיות. "המשבר אמיתי, אבל אחרי השיחה שלי עם נציגי משרדו של משה כחלון אנו בהחלט במצב טוב להגיע להבנות. יש רצון אמיתי מכל השותפים להמשיך ולקיים את הממשלה. אני אופטימי שנצליח להגיע להבנה שתאפשר את המשך קיום הממשלה ותמנע בחירות", אמר לוין בתכנית "שש עם עודד בן עמי".



השר לוין הוסיף: "ניפגש באיזשהו מקום באמצע. כלומר התאגיד ככל שיהיה לא יראה כפי שנראה היום. אני מעריך שכמה שיותר עובדים מרשות השידור יקלטו בתאגיד. ככל שיהיה תאגיד כזה השאלה האם זה יהיה אותו תאגיד או גוף אחר?". הוא אמר כי אחת השאלות הגדולות הנדונות בשיחות היא הצורך לפקח על התאגיד שמושקעים בו כ- 700 מיליון שקלים ללא פיקוח. "יש לי ספקות גדולים האם במתכונת הקיימת של התאגיד יש בו סיכוי אמיתי", אמר השר לוין.



יריב לוין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



בעקבות הודעת הגורם בליכוד על כך שראש הממשלה לא נתן הסכמה למתווה כלשהו אמרו בכירים בליכוד כי בכל מקרה ההכרעה במשבר הקואליציוני תיפול רק עם שובו של נתניהו מביקורו בסין, ביום רביעי בלילה.



בשיחות שהתנהלו ביממה האחרונה בין שר התיירות יריב לוין ומנכ"ל שר האוצר שי באב"ד ובין מנכ"ל האוצר לבין מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הסתמן מתווה לפתרון מוצע לפיו התאגיד יפתח כמתוכנן ב-30 באפריל, אך שני ראשיו המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר יודחו, וכמו כן תקודם הצעת חוק שתהדק את הפיקוח הממשלתי על התאגיד. ההצעה גררה ביקורת נוקבת במערכת הפוליטית.