היועץ המשפטי לממשלה הציע לבאי כוחו של השוטר החשוד בתקיפת החייל דמאס פיקדה הסדר מותנה. ככל שהשוטר הנידון יסרב להסדר או לתנאי מתנאיו, הרי שיוגש נגדו כתב אישום. למען הסדר הטוב יש לציין, כי תלויה ועומדת בקשה של באי כוחו של השוטר הנידון, בעניין פרסום שמו. בית המשפט טרם מסר החלטה בנושא.



משמעות חוק סגירת תיק בהסדר מותנה שנערך בהסכמה בין התביעה לחשוד שנחקק ב-2012, היא כי בהסדר המותנה, חשוד יודה בעובדות ויתחייב לקיים תנאים שיפורטו בהסדר, כגון תשלום קנס, תשלום פיצויים לקורבן, התחייבות להימנע מביצוע עבירה, הפקדת רישיון נהיגה, העמדה במבחן ועוד. אם החשוד יקיים את התנאים - לא יוגש נגדו כתב אישום, התיק נגדו ייסגר בעילה של "סגירה בהסדר" ולא תוטל עליו סטיגמה של הרשעה פלילית. אם החשוד לא יקיים את התנאים - יוגש נגדו כתב אישום.



אירוע הכאתו של פיקדה תועד במצלמות אבטחה. הסרטון חשף קרע עמוק בין המשטרה לבין הקהילה האתיופית והוציא אלפים לרחובות להפגנות. בסרטון נראה שוטר ממרחב איילון של משטרת מחוז תל אביב מכה את החייל הישראלי ממוצא אתיופי, בזמן שמתנדב במשטרה מסייע לו.



תלונה שהוגשה למחלקה לחקירות שוטרים נבדקה, אולם ביוני 2015 הודיע יהודה וינשטיין, על דעת מח"ש ופרקליט המדינה, כי החליט לסגור את התיק הפלילי ולהעביר את הטיפול במקרה למחלקת המשמעת במשטרה. אולם מתגובת הפרקליטות, שהוגשה היום לבית המשפט, עולה כי נגד השוטר לא ננקט כל צעד בעקבות האירוע, אף לא במישור המשמעתי בתוך המשטרה.



תגובת מנכ״ל טבקה-צדק ושיוויון ליוצאי אתיופיה,פנטהון אספה-דויט: "צדק נראה באופק. לאחר מאמץ אדיר של עמותת טבקה, אין ספור התכתבויות ומספר רב של פגישות עם שני יועצים משפטיים לממשלה ובכירים במח״ש, ועתירות לבג״צ, סוף סוף הצדק נראה באופק. עמותת טבקה מברכת על החלטת היועמ״ש להעמיד לדין את השוטר האלים. לעמותת טבקה לא היה ספק על צדקתו של החייל כבר מההתחלה, ואנו שמחים שהיועמ״ש והפרקליטות המדינה הגיעו לאותה מסקנה, אומנם באיחור של שנתיים. בתקווה שהמקרה שבנדון יהווה תפנית משמעותית והרתעה כדי שמקרים כגון זה לא ישנו״.